Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Nováčci měli dnes velké problémy s povětrnostními podmínkami na Nürburgringu. Nejlépe se s tím popasoval Heikki Kovalainen na lotusu. Kvůli Liuzziho penalizaci nebude nováček Ricciardo startovat z posledního místa.
Vítr nám dělá problémy, hlásí novější týmy

Lotus
Tým pod vedením Tonyho Fernandese obsadil v dnešní kvalifikaci devatenácté a jednadvacáté místo. "Jsem poměrně potěšen naší dnešní výkonností, i přesto si ale myslím, že by ještě šlo něco z auta vymáčknout," říká devatenáctý Kovalainen. "Při své druhé jízdě jsem se stále snažil dostat přední pneumatiky do pracovního režimu. Možná jsem ale tlačil trošku víc, než jsem měl, protože jsem nemohl vylepšit svou první jízdu." Finský závodník je však se svým dnešním výkonem i přes tento drobný problém spokojen.  Průběh kvalifikace potěšil také jeho týmového kolegu Karuna Čandhoka: "Musím říct, že mám radost z toho, jak dneska kvalifikace proběhla. Tony (Fernandes) mi řekl, že pokud se dokážu kvalifikovat méně než sekundu za Heikkim, bude pyšný. Byl jsem za ním zhruba o osm desetin sekundy, takže jsem svého cíle dosáhl. Jak už jsem říkal, posledních pár dní bylo o tom naučit se vše o autě, pneumatikách a o tom, jak toho dostat co nejvíc z DRS. Dostat se tak blízko ke svému týmovému kolegovi, jako jsem se k němu dostal, je opravdu pěkný pokrok."  Šéf týmu Tony Fernandes je stejně jako jeho jezdci potěšen z dnešního výsledku a zároveň doufá, že zítra se jeho týmu povede stejně: "Těším se na zítřejší závod a doufám, že uvidím jak Karuna, tak Heikkiho bojovat až do konce závodu."

Virgin
Timo Glock se kvalifikoval na dvacátém místě, ale s dnešní formou svého auta není vůbec spokojený: "Dneska nebylo vůbec snadné auto řídit, myšleno všemi různými způsoby. Stejný problém jsme měli už na Silverstonu v podobných povětrnostních podmínkách, naše auto je na tohle velmi citlivé. Musíme pochopit, proč tomu tak je. Myslím, že jsem se hodně snažil a podle mého názoru jsem zajel dobré kolo, potřebuji jen dostat z toho auta trochu víc. Znovu jsme dokázali rozdělit lotusy a myslím, že v dobrých podmínkách by to mohl být skvělý závod, takže uvidíme, co nám zítřek přinese. Fanoušci jsou tady skvělí a já jim děkuji za jejich podporu při svém domácím závodě." Jérôme d´Ambrosio se kvalifikoval na dvaadvacátém místě, myslí si, že je Virgin v dobré formě a těší se tedy na zítřejší závod. Tým strávil většinu včerejší noci procházením získaných dat a nakonec se rozhodl udělat poměrně významné úpravy na obou vozech. "Myslíme, že začínáme chápat, kde leží naše hlavní úkoly, " říká šéf stáje John Booth. "Obzvláště během minulých dvou závodních víkendů, kdy jsme měli možnost okusit nízké teploty a větší vítr. V současné době tohle našemu autu moc nesedí, ale my se budeme snažit tyto problémy vyřešit.

HRT
Vitantonio Liuzzi se sice kvalifikoval na třiadvacátém místě, díky výměně převodovky se ale posune až za svého týmového kolegu. "Během dnešního ranního volného tréninku jsme nepřestávali tvrdě pracovat a vyvážení auta bylo dobré. Byl jsem optimistický při vyhlídkách dokončit kvalifikaci před našimi hlavními soupeři. Podmínky na trati se ale do odpoledne změnily a auto už nevypadalo tak dobře," komentuje dnešní den Ital. Daniel Ricciardo je se svým výkonem spokojen: "Z kvalifikace mám radost. Nejsem nadšen, ale musím být realistou. Myslím si, že je to od Silverstonu velký krok kupředu. Zítra musíme během závodu udělat ještě jeden takový."

Další článek: Alonso si dal zítra za cíl pódium, naděje na vítězství se ale nevzdává

10:25 | Změna. Letošní sezóna WEC nezačne v Sebringu ale v Portimao. Pojede se od 2. do 4. dubna. O měsíc později se tam MOŽNÁ vydá F1.
12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
21. ledna | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).