Vítězství z Monaka udělá s Webberovým sebevědomím divy

Pilot Red Bullu se teď musí cítit jak na vrcholu světa. Vymanil se z oscilování kolem čtvrtého místa a vrátil se do vítězných kolejí. To s psychikou udělá zázraky.
Vítězství z Monaka udělá s Webberovým sebevědomím divy

Každý závodník vám řekne, jak moc vás dokáže dobrý výsledek ovlivnit. Jasně, sám jsem nikdy dva závody za sebou nevyhrál. Pamatuji si ale na rok 1995, kdy jsem jezdil za Williams. V Monze jsem získal pole position, přičemž v závodech předtím se mi úplně nedařilo dostat z vozu maximum. Rázem jsem se ale v kvalifikacích cítil neporazitelný a získal jsem čtyři pole position v řadě. Zdálo se mi, že mě nikdo nemůže porazit. Je úžasné, co s vámi úspěch a z něho pramenící sebevědomí udělá. V kvalifikacích jedete víc naplno, pouštíte se do soubojí, na které byste si předtím netroufli a nepochybujete o svých schopnostech. Když se vám naopak něco nepovede, snažíte se to napravit, často přehnanou snahou, která může vést ke katastrofě.

Jsem si jistý, že to není jen můj případ. Cítíte-li se dobře, zákonitě podáváte lepší výkony, a stejné to podle mého bude i s Markem. Je zajímavé, že když je Red Bull zhruba na úrovni svých největších soupeřů, bývá to Mark, a nikoliv Seb, kdo z toho těží více. Vzpomeňme si na úvodní část sezony 2010, kdy byly týmy McLaren, Ferrari a Red Bull zhruba stejně silné. Byl to právě Webber, kdo sbíral nejvíce vítězství. Snadno se na to zapomnělo v roce 2011, kdy si Red Bull jel vlastní ligu. Tehdy vše Sebovi neuvěřitelně sedlo a předváděl nadlidské výkony, kterým se Mark nemohl úplně rovnat. Faktem ovšem je, že Mark jel v Monaku krásně a vítězství si plně zasloužil. Na vedení v šampionátu ztrácí jen tři body a pokud vše zůstane nadále takto otevřené, musí se s ním počítat. 

Schumacherova velká šance?

Michael měl v Monaku příležitost, opravdu velkou. Ano, musel se vzdát pole position (kvůli penalizaci, která ale podle mého názoru nebyla udělena jen za kontakt se Sennou, ale i za konflikt s Hamiltonem v tréninku). Měl ale rychlost srovnatelnou s nejlepšími a nebýt úmrtí jeho motoru, pohyboval by se na špici. Naskýtá se otázka - může Michael vyhrát v Kanadě? Vzhledem k posledním výkonům jistě může. Podobně jako v Šanghaji, kde si Nico Rosberg jel vlastní závod, je i v Kanadě důležité mít vůz, který je dobrý při brzdění a má dobrou trakci při výjezdu z pomalých zatáček. Navíc je potřeba tu mít dobře fungující DRS. Trik je v tom, jak DRS nastavit pro kvalifikaci. Pokud vsadíte na dobrou pozici na startu, můžete utrpět v závodě. Ne na každé trati je takovou výhodou mít na topspeed o pět mil za hodinu více, nebo naopak málokde můžete ztratit tolik, pokud takovou maximálku nemáte. Mercedes rozhodně tu rychlost má, nebo to tak aspoň vypadá. A budou-li podmínky příznivé, má Michael stále rychlost na to, aby byl vpředu. Myslím, že ještě nikdy nebyla lepší příležitost k tomu, abychom měli třiačtyřicetiletého vítěze závodu.

Další článek: Formule 1 se přesune na placenou televizi také v Itálii

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)