Vítězství v kvalifikaci už nebude tak důležité jako dřív, odhaduje Ferrari

Vítězství v kvalifikaci už nebude tak důležité jako dřív, odhaduje Ferrari

Nové pneumatiky Pirelli budou mít dopady nejen na samotné závody, ale také na kvalifikace. Týmy můžou obětovat pole position ve prospěch lepších vyhlídek pro závod.

Rozdíly mezi směsmi pneumatik Pirelli jsou velké a pro prvních 10 jezdců na startovním roštu platí, že musí do závodu odstartovat s pneumatikami, které použili při zajetí svého nejrychlejšího kola v třetí části kvalifikace. Nejrychlejší jsou ale měkčí směsi, které donutí jezdce k dřívější zastávce v boxech než směsi tvrdší.

"Větší počet zastávek bude mít pravděpodobně dopady také na kvalifikaci a startovní pozice bude méně důležitá než v roce 2010," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Jednoduše řečeno je pravděpodobné, že vůz, který nezajel nejlepší čas a nezískal pole position, bude pořád moci vyhrát závod. Bude absolutně klíčové mít správnou strategii pro závod, abyste ho vyhráli."

V Melbourne očekává Pirelli, že jezdci budou muset během závodu vyměnit pneumatiky dvakrát až třikrát. To dává prostor pro taktizování, ale také pro chyby.

"Podle toho, co jsme viděli v testech, jsou tyto pneumatiky velmi odlišné od těch, které jsme používali v minulosti," připomněl Domenicali. "Proto budeme muset zvolit čerstvý přístup a na základě dosavadních zkušeností je zřejmé, že počet zastávek nutných pro dokončení závodu vzroste."

"To má význam z pohledu týmové práce během závodů, protože větší počet zastávek znamená, že role jednotlivých členů týmu bude ještě důležitější, co se dopadů na konečný výsledek závodu týče."

Doporučujeme

Články odjinud