Vítězství na Sebringu pro WTR Andretti! O triumfu rozhodl Deletraz | Foto: IMSA

Foto: IMSA

Vítězství na Sebringu pro WTR Andretti! O triumfu rozhodl Deletraz

Strhující závěr nejstaršího amerického vytrvalostního závodu. Dvanáctihodinovku na slavném floridském okruhu Sebring vyhrála Acura týmové aliance WTR Andretti. O triumfu rozhodl svým manévrem v samotném závěru Švýcar Louis Deletraz.

Byl to jako vždy chaotický závod, ve kterém se během prvních osmi hodni držely na čele především prototypy Cadillac a Porsche. Americká značka získala v pátek pole position díky skvělému kolu čtyřnásobného vítěze Sebringu Pipa Deraniho. Sám Brazilec pak v Cadillacu V-Series.R #31 strávil mnoho kol ve vedení, až jeho účinkování v závodě dramaticky ukončil kontakt s pomalejším Ferrari 296 GT3 s Miguelem Molinou za volantem. Deraniho Cadillac skončil ležící na střeše na bariéře z pneumatik a sám brazilský pilot naštěstí opustil kokpit po svých.

Po nešťastné události převzalo otěže závodu Porsche. Tovární stáj Penske s německými vozy 963 LMDh vyhrála jak první závod sezony IMSA WeatherTech SportsCar Championship v Daytoně, tak úvodní podnik WEC v Kataru. Sebring tak mohl být dalším letošním úlovkem, jenže hrbolatá trať byla tentokrát silnější než německá preciznost. Vedoucí Frederic Makowiecki s vozem #6 chyboval dvakrát. Nejprve poslal do bariéry Acuru GT3 s Britkou Katherine Legge za volantem a poté (možná i vinou poškození z předchozího kontaktu) bez cizího přičinění zamířil mimo trať. Vinou defektu a oprav zavěšení ztratilo jeho Porsche dvě kola na lídry závodu.

V závěrečných fázích závodu se tak na Floridě po setmění rozhodovalo mezi zbývajícím Cadillacem v továrních barvách stáje Chipa Ganassiho a jedním ze dvou prototypů Acura ARX-06 aliance týmů WTR Andretti. Pouhých šest minut před koncem jel na první pozici Sébastien Bourdais v Cadillacu, kterého však i s využitím provozu na trati ve vzájemném souboji přetlačil hrdina sobotní noci Louis Deletraz. Bývalý pilot stáje Charouz v F2 a loňský šampion třídy LMP 2 ve WEC díky odvážnému manévru získal vítězství pro sebe a své parťáky z posádky Jordana Taylora a hvězdu IndyCar Coltona Hertu. Deletraz s Hertou vyhráli 12 hodin na Sebringu poprvé, syn týmového majitele Wayna Taylora Jordan Taylor se radoval z celkového vítězství podruhé.

Druhé místo zbylo na Cadillac #01, ve kterém se kromě Bourdaise střídala ještě legenda IndyCar Scott Dixon a zkušený Nizozemec Renger van der Zande. Na stupně vítězů se podívala také posádka továrního Porsche #7 ve složení Dane Cameron, Felipe Nasr, Matt Campbell. Vítězové z Daytony ztratili na první místo po dvanácti hodinách necelých devět sekund. Americký debut nového prototypu Lamborghini SC63 LMDh skončil sedmým místem pro trojici Romain Grosjean, Andrea Caldarelli, Matteo Cairoli. Nový vůz dokončil závod ve stejném kole jako vítězové bez větších technických problémů, pouze Grosjean musel při jednom ze svých stintů neplánovaně do boxů kvůli otevírajícím se dveřím.  

Ve třídě LMP 2 vyhráli letošní Sebring Ryan Dalziel, Dwight Merriman a Connor Zilisch s prototypem Oreca 07 Gibson #18 stáje Era Motorsport. Kategorii GTD Pro (vozy GT3 s čistě profesionálními posádkami) ovládli Ben Barnicoat, Jack Hawksworth a další pilot IndyCar Kyle Kirkwood, kteří se střídali v Lexusu RC F GT3 #14 týmu Vasser Sullivan. Ve třídě GTD pak letošní Sebring vyhrál tým Winward Racing s vozem Mercedes-AMG GT3 Evo #57 a s posádkou Indy Dontje, Philip Ellis, Russell Ward.

Sezona IMSA WSC bude pokračovat 20. dubna krátkým sprintem v ulicích Long Beach na hodinu a čtyřicet minut. Hned den poté šestihodinovkou v Imole pokračovat sezona vytrvalostního MS FIA WEC.

Doporučujeme

Články odjinud