Vítězství jsme opravdu velmi blízko, má jasno Räikkönen

V minulém závodě se oběma jezdcům Lotusu podařilo vystoupat na stupně vítězů. Nyní je na řadě vítězství, které by se podle finského pilota mělo dostavit co nevidět.
Vítězství jsme opravdu velmi blízko, má jasno Räikkönen

Na trati v Montmeló stáje před začátkem letošní sezony dvakrát testovaly a výkon monopostu z Enstone zde vypadal velmi slibně. Také z tohoto důvodu si Kimi Räikkönen myslí, že dokáže navázat na povedený výsledek z Bahrajnu, byť i nadále to bude mezi týmy na špičce startovního pole velmi těsné.  

"Obvykle platí, že když je vůz dobrý v Barceloně, pak je dobrý všude. My jsme tu měli dobrý vůz už ve druhých barcelonských testech, ačkoliv v těch prvních jsme s ním měli problémy," připomíná Räikkönen. Tehdy kvůli potížím se šasi, kterými jeho stáj trpěla, musela svůj testovací program předčasně ukončit.

"Očekávám, že Lotus bude v Barceloně velmi konkurenceschopný. Mezi předními týmy to bude velmi, velmi vyrovnané. Toto je jediný okruh, na kterém týmy už svá nová auta testovaly, a je klíčové mít (správné) nastavení, protože podmínky na trati se v důsledku větru a (změny) teploty vyvíjejí."

Lotusu se v úvodních závodech nedařilo naplno využít potenciálu svého E20. Stáj nezískala tolik bodů, kolik by si představovala. To se povedlo až ve Velké ceně Bahrajnu, kde Räikkönen s Grosjeanem obsadili druhé a třetí místo.

"Doposavad vypadal vůz dobře všude, kde jsme byli. Nikdy jsem o sobě nepochyboval a je zřejmé, že máme dobrý vůz, takže pódium mohlo přijít dříve. Už v prvních třech závodech jsme měli na to, abychom tam skončili, ale dopustili jsme se několika chyb," podotýká mistr světa z roku 2007.

Před začátkem evropské části sezony měla formule 1 třítýdenní pauzu, kterou vyplnila testy v Mugellu. Těch se Räikkönen navzdory původním plánům nezúčastnil. Finský jezdec je nicméně přesvědčen, že tato absence nebude mít žádné negativní dopady na jeho výkon v nadcházejícím závodě ve Španělsku: "Neměli jsme žádné významnější nové díly k otestování a v Mugellu navíc nezávodíme, takže jsem nebrečel, když bylo rozhodnuto, že nebudu testovat. Neměl jsem žádnou potřebu (tam) jezdit. Jsem tu, abych závodil, což je přesně to, co budu dělat v Barceloně."

Další článek: Technika: Lancia Ferrari D50 - vůz s originálními postranními nádržemi