Další vítězství Verstappena, koncert mechaniků v boxech, druhé místo Landa Norrise. Ale také dvojité DNF týmu RB a nepozornost Lance Strolla.
Vítězové
Na stupně vítězů se dostali Max Verstappen, Lando Norris a Sergio Pérez.
Vítězové
- Max Verstappen a Red Bull
- Mechanici Red Bullu
- Lando Norris
- Nico Hülkenberg
Pokračování 2 / 11
Max Verstappen
Max Verstappen si dojel pro další vítězství. Kvůli dřívější zastávce v boxech se sice propadl na třetí místo, ale bez problémů se dokázal dostat před Leclerca i Norrise. Pokud máte rychlé auto, nemusíte riskovat (což jsme viděli v Číně u některých jezdců) a můžete si dovolit luxus v podobě trpělivosti.
Verstappenovi nevyšel rozstřel na mokré trati. Ve sprintu se ale dokázal dostat na první místo. Jen trochu netradiční strategie Alonsa ho připravila o bod za nejrychlejší kolo závodu. Jinak by získal maximální počet bodů.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 3 / 11
Mechanici Red Bullu
Mechaniky Red Bullu musíme dát zvlášť. Na výsledek závodu jejich práce až tak velký vliv neměla, přesto odvedli neuvěřitelnou práci. Už v Japonsku byly čtyři zastávky Red Bullu čtyřmi nejrychlejšími zastávkami v závodě. V Číně to ale dotáhli k dokonalosti.
Red Bull si díky většímu rozestupu jezdců mohl dovolit dvojitou zastávku a to dokonce hned dvakrát. Opět přitom šlo o čtyři nejrychlejší zastávky (z celkových 39 zastávek).
Do boxů zajel vždy první Verstappen. Následoval Pérez. Ve 13. kole trvaly zastávky 2,18 a 2,0 sekundy. O deset kol později pak 1,90 a 2,05 sekundy. Tři z těchto čtyř zastávek jsou navíc třemi nejrychlejšími zastávkami letošní sezóny! Nejrychlejší ze zbytku byli mechanici Ferrari v Austrálii. Leclerca přezuli za 2,18 sekundy, což je dnes 10. nejrychlejší zastávka sezóny.
Pokračování 4 / 11
Lando Norris
McLaren na tom měl být v Číně hůře než Ferrari. Nakonec to ale bylo obráceně. Lando Norris se ukázal už v rozstřelu, který vyhrál. Sprint mu po chybě na startu nevyšel, ale i tak v něm získal tři body.
V kvalifikaci byl Norris čtvrtý. Poté měl štěstí na virtuální safety car, díky kterému si mohl (společně s Leclercem) odbýt zastávku. Následně se dokázal až do cíle udržet před Pérezem.
Norrisovi do značné míry pomohl Leclerc. Pérezovi trvalo osm kol než Leclerca předjel. Během nich si zřejmě odrovnal pneumatiky. Pak už nedokázal Norrise dojet. Po předjetí Leclerca byla ztráta na Norrise 5,6 sekundy a v cíli to bylo prakticky totéž. Tím ale nechceme nikterak ubírat zásluhy Norrise, jehož tempo bylo skvělé.
Od restartu do cíle byl Norris v průměru o 0,5 sekundy pomalejší než Verstappen ale současně o 0,35 s rychlejší než Leclerc.

Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 5 / 11
Nico Hülkenberg
Nico Hülkenberg je údajně na seznamu Audi. V Číně dokázal získat letošní třetí body. Jeden bod má pro týmy z druhé pětky cenu zlata, protože může rozhodnout. V případě Haasu navyšuje náskok na tři týmy, které letos nebodovaly, současně ho zachovává ve hře o šesté místo – tedy nejlepší pozici z druhé pětky.
Hülkenberg zadělal na úspěch v kvalifikaci, kde si vyjel deváté místo na startovním roštu. Poté mu pomohla kolize Strolla a Ricciarda.

Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 6 / 11
Poražení
Závod nedokončili Daniel Ricciardo (odstoupení, následky kolize), Cunoda (kolize) a Bottas (motor).
Poražení
- Sergio Pérez
- Ferrari
- Racing Bulls
- Fernando Alonso (?)
- Lance Stroll a Aston Martin
Pokračování 7 / 11
Sergio Pérez
Pérez dojel „až“ třetí. V jeho případě šlo o souhru okolností. Po startu se před něj dostal Alonso, který ho samozřejmě brzdil. Před prvními zastávkami v boxech měl na Verstappena ztrátu téměř 10 sekund. Polovinu z toho „získal“ právě v úvodních čtyřech kolech za Alonsem. Kvůli tomu se po zastávce propadl o více míst než Verstappen. Pak přišly safety cary. Po nich se dostal před Leclerca ale už ne před Norrise.
Třetí místo je ale i tak solidní. Z Číny si odvezl 21 bodů, což bylo více než Leclerc, který je nyní třetí v šampionátu.

Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 8 / 11
Ferrari
Ferrari letos poprvé nezískalo maximum možného. V předešlých dvou závodech získali jezdci Ferrari buď double nebo dojeli hned za jezdci Red Bullu. Tentokrát je porazil Norris a nikdo z jezdců Ferrari se tak poprvé nedostal na pódium.
Celkově to ale nebylo tak špatné. Ferrari si z Číny odvezlo 31 bodů, což je více než McLaren.
Mezi poražené dáváme Ferrari především kvůli nenaplněným očekáváním. V Číně měli být jasně před McLarenem a Red Bullu blíže. Norris byl ale v závodě rychlejší a rudým už tradičně nevyšla příliš ani kvalifikace. Po startu navíc bojovali se sebou.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Pokračování 9 / 11
Racing Bulls
Tým RB přišel během několika sekund o oba vozy (ačkoliv Ricciardo formálně odstoupil až později). Cunoda kolidoval s Magnussenem, do Ricciarda narazil před restartem Stroll.
Zejména pro Ricciarda se do té doby vyvíjel víkend poměrně dobře. V kvalifikaci skončil 12., porazil Cunodu. Také v závodě se mu celkem dařilo.
Ricciardo před závodem řekl, že se ve voze cítí dobře a to poté, co dostal nové šasi. Zatím je ale podle něj předčasné říkat, že je to právě výměnou šasi.
Jako by to nestačilo, po závodě dostal Ricciardo penalizaci. V Miami klesne o tři místa za to, že předjížděl pod SC. Myslel si, že se může vrátit před Hülkenberga, který ho předjel při kolizi se Strollem.
Je to paradoxní, protože jde v důsledku ;o větší trest, než jaký dostal Stroll za kolizi.

Foto: Getty Images / Lars Baron
Pokračování 10 / 11
Fernando Alonso (?)
Pokud startujete třetí a dojedete sedmí, tak vás nelze považovat za vítěze. Aston Martin nemá vůz na to, aby bojoval s Red Bullem, Ferrari a McLarenem. Je na úrovni Mercedesu. Pokud tedy Alonso porazí alespoň jednoho jezdce Mercedesu a dojede za prvními třemi týmy, tak to lze považovat za úspěch. Alonsovi se podařilo překonat Piastriho, který měl poškozený vůz.
Alonso nasadil pro třetí stint měkkou pneumatiku. Ke konci závodu tak musel do boxů znovu, protože na měkké by od 23. kola do cíle nedojel. Jezdci Mercedesu, McLarenu a RB měli před závodem jen jednu tvrdou směs. Jezdci RB v závodě skončili, Norris natáhl první stint a stavěl jen jednou. Piastri nasadil po střední ještě jednou střední a až pak tvrdou. Alonso stavěl už po 11. kolech a nasadil tvrdou. Poté přezouval na měkkou.
Na konci závodu předvedl Alonso stíhací jízdu a dokázal pochytat i smyk po výletu do štěrkové zóny za poslední zatáčkou (což o den dříve poslalo Sainze do bariéry). Navíc získal bod za nejrychlejší kolo závodu. Dojet Russella ale už nestihl a je dosti pravděpodobné, že s jinou strategií by Russella porazil – před druhými zastávkami byl před ním. Proto je Alonso náš poražený ale s otazníkem.
Pokračování 11 / 11
Lance Stroll a Aston Martin
Mercedes neměl v Číně zrovna dobrý víkend (ale kdy měl), ale přesto si odváží více bodů než Aston Martin – konkrétně 18 versus 7.
Pokud by Lance Stroll nebyl synem majitele, nejspíše by byl už dávno odejit. Pokud chce Aston Martin bojovat s Mercedesem o čtvrté místo, potřebuje dva jezdce.
Stroll před restartem udělal školáckou chybu. Nesledoval vozy před sebou a tvrdě narazil do Ricciarda. Asi není třeba dodávat více....

Foto: Getty Images / Clive Mason