Vítězové a poražení po Velké ceně Bahrajnu 2025

Vítězství Oscara Piastriho, noční můra Maxe Verstappena, narozeninový dárek poradce Alpine a mnoho dalšího.

Vítězové

Na stupně vítězů se dostali Oscar Piastri, George Russell a Lando Norris.
Nejrychlejší zastávku mělo opět Ferrari. Hamiltona přezulo za 2,16 s.

Vítězové

  • Oscar Piastri
  • George Russell
  • Pierre Gasly
  • Haas
  • Júki Cunoda

Pokračování 2 / 14

Oscar Piastri

Simply lovely, jak by řekl Max Verstappen. Oscar Piastri ovládl víkend v Bahrajnu. Byl nejrychlejší ve dvou ze tří tréninků, v kvalifikaci poskládal všechny své nejrychlejší sektory do jednoho kola a získal pole position. V závodě pak kromě zastávek v boxech (jezdci Ferrari stavěli později) kontroloval vedení a do cíle dojel s náskokem větším než 15 sekund – a to jsme měli na trati safety car.

Samozřejmě nevíme, jak by to bylo, pokud by Norris startoval z první řady, ale na to se už bodové konto neptá. Závod je vyvrcholením víkendu a Norrisovi se prakticky po celý víkend nedařilo. 

Před víkendem v Bahrajnu bylo spíše nepravděpodobné, že by Piastri převzal vedení v šampionátu (Norris by musel dojet mimo pódium). Teď je to ale reálně ve hře. Jsou to jen tři body...

GettyImages-2210091774.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 3 / 14

George Russell

Někteří fanoušci ho nemají moc rádi, ale snad ani oni nemohou popřít, že George Russell letos jezdí skvěle. Ve čtyřech závodech získal tři pódia. 

V Bahrajnu si vyjel první řadu, ale nešťastná penalizace ho odsunula na třetí místo – šlo o chybu týmu, ale nutno zmínit, že zprávu o „přibližném čase restartu kvalifikace“ jsme viděli snad poprvé. 

Na startu se Russell málem dostat před Piastriho. V závodě pak měl řadu problémů, které ho asi nestály výkon, ale odváděly jeho pozornost. V závěru za sebou dokázal udržet Norrise a získal druhé místo.

GettyImages-2210080585.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 4 / 14

Pierre Gasly

Flavio Briatore v sobotu oslavil 75. narozeniny. Pierre Gasly mu dal pěkný dárek, když v kvalifikaci získal páté místo. Penalizace Antonelliho ho pak posunula na čtvrtou pozici.

Bylo zřejmé, že Gasly čtvrté místo neudrží. Dostal se před něj Norris, což se dalo považovat za jisté, ale také Lewis Hamilton. Gasly si jel pro šesté místo, ale v posledním kole se před něj dostal také Verstappen. Verstappen i Gasly stavěli krátce předtím, než na trať vyjel safety car. Verstappen měl střední, Gasly tvrdé. 

Sedmé místo ale bylo skvělým výsledkem a chutnalo o to více, že to byly první letošní body pro Alpine. Navíc poctivě vyjeté. 

GettyImages-2210101636 (1).jpg
Foto: Getty Images / Clive Mason

Pokračování 5 / 14

Haas  

Ocon v kvalifikaci boural a startoval ze 14. místa. V úvodu si polepšil. V prvních kolech předjížděl a po osmi kolech na agresivní strategii poprvé stavěl. Díky undercutu se dostal až na šesté místo. 

Oconovi pomohlo, že stavěl podruhé krátce před výjezdem safety caru. Předtím, než byl závod neutralizován, byl na 11. místě, ale jakmile ostatní zajeli do boxů, posunul se na 7. místo. V cíli závodu byl osmý.

Bearmanovi se nepovedla kvalifikace, ve které skončil poslední. Hned na startu si ale polepšil o pět míst. V cíli závodu byl desátý. 

Bearman sice na safety caru z hlediska pozic prodělal, ale jeho výjezd se mu do jisté míry také hodil. V té době jel 18 kol na tvrdých pneumatikách. V závěru závodu za sebou i díky tomu udržel Antonelliho.

Solidní porce bodů a „komplexní týmový výkon“, jak to zhodnotil šéf týmu Ajao Komacu. 

GettyImages-2210100943.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 6 / 14

Júki Cunoda

Dávat jezdce Red Bullu mezi vítěze, když dojel po startu z 10. místa na deváté pozici, může vypadat poněkud odvážně. Cunoda jel ale svůj teprve druhý závod za Red Bull a nevedl si špatně. V kvalifikaci se dostal do třetí části, v závodě dojel na bodovaném devátém místě a to v Bahrajnu, který se Red Bullu příliš nepovedl. Jeho ztráta v cíli na Verstappena byla „jen“ 10 sekund, i když nesmíme zapomenout, že na trati byl safety car.

GettyImages-2210083456.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 7 / 14

Poražení

Závod nedokončil Carlos Sainz, který odstoupil s poškozeným vozem. Nico Hülkenberg byl diskvalifikován kvůli nadměrnému poškození kluzné desky.

  • Max Verstappen a Red Bull
  • Lando Norris
  • Andrea Kimi Antonelli
  • Ferrari
  • Williams
  • Jack Doohan
  • Aston Martin

Pokračování 8 / 14

Max Verstappen

Týden po vítězství v Suzuce přišla v horkém Bahrajnu studená sprcha. Verstappen byl s vozem nespokojen po celý víkend. Tradiční obrat po špatném pátku tentokrát nepřišel. Verstappen opět poskládal své nejrychlejší sektory do jednoho kola, ale tentokrát to na více než sedmé místo nestačilo.

V závodě se rozhodně nenudil. Předjížděl ale také byl předjet. V posledním kole se dostal před Gaslyho, a tak nakonec dojel o jednu pozici výše, než z jaké startoval.

Kromě vozu měl Red Bull problém také se zastávkami v boxech. Nejdříve se semaforem, který dává jezdci signál, že může odjet, poté s pravým předním kolem. První zastávka tak trvala 4,7 a druhá 6,2 sekundy.

Red Bull momentálně nemá na to, aby reálně bojoval o vítězství a tituly. Na druhou stranu nemá smysl přeceňovat výsledek z Bahrajnu. Podobných výkyvů jsme viděli v minulosti už více a to nejen u Red Bullu. Tým navíc teprve chystá vylepšení.

GettyImages-2210107506.jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 9 / 14

Lando Norris

Byl Lando Norris poražený? V Bahrajnu se trápil po celý víkend. V kvalifikaci opět nedokázal poskládat kolo – o ideálních kolech píšeme dost často, protože v současném vyrovnaném startovním poli záleží na každé desetině sekundy. Norrisovo ideální kolo bylo třetí nejrychlejší. Po penalizaci Russella by se dostal do první řady. Realita ale byla o dvě desetiny sekundy a čtyři pozice horší.

Norris měl velmi dobrý start. Později sice dostal penalizaci za špatné postavení ve startovním boxu, ale tuto ztrátu vymazal a při startu pár centimetrů neznamenalo žádnou výhodu.

V závěru závodu předjel Leclerca, ale na Russella už neměl. V cíli mohl mluvit i o štěstí, protože od další penalizace (za traťové limity) ho dělilo jedno vyjetí za bílé čáry.

GettyImages-2210080172.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 10 / 14

Andrea Kimi Antonelli

Antonelli tentokrát nebodoval. Zabránil mu v tom Bearman, který dokázal udržet desátou pozici. Ale příběh Itala v Bahrajnu byl složitější.

Po dobré kvalifikaci (na Russella ztratil dvě desetiny) se na startu propadl. Poté svedl několik pěkných soubojů a to včetně předjetí Verstappena. Ublížila mu ale strategie v kombinaci se smůlou. 

Antonelli stavěl 5 kol před výjezdem safety caru. Byl ve stejné pozici jako Verstappen nebo třeba Hülkenberg. Ti ale dojeli do cíle, u Antonelliho se Mercedes rozhodl pro další zastávku a nazutí měkkých pneumatik. Antonelli se kvůli druhé zastávce (před SC) propadl z 8. místa na 15. Při vyjetí SC byl 12. a po třetí zastávce přišel o dvě pozice. Následně sice nějaké získal, ale zasekl se za Bearmanem. 

GettyImages-2210088878.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 11 / 14

Ferrari

Ferrari v Bahrajnu nasadilo novou podlahu a difuzor. Od té doby přichází protichůdné informace (spekulace) o tom, zda vylepšení fungují nebo ne. Je dost možné, že to neví ani zatím ani samotné Ferrari. V Bahrajnu se jezdí za světla (první a třetí trénink) i za tmy. Podmínky se mění, takže je těžké nové díly podrobně prozkoumat. Kvůli vyšším teplotám se navíc týmy potýkaly s nedostatkem přilnavosti. 

Ferrari zkusilo odlišnou strategii. Startovalo na střední směsi, jezdci zůstali na trati déle. Poté zvládli dvojitou zastávku (i když rozestup mezi jezdci byl celkem bezpečný). Po zastávce předvedli pěkný postup vpřed. Následně přišel safety car. 

V cíli z toho bylo zřejmě maximum možného za jezdci McLarenu a Russellem. Po startu z první řady ale dojet mimo pódium samozřejmě úspěch není. Ferrari mělo před sezónou i v kontextu své formy na konci loňského roku jiná očekávaní. Zatím stále čeká na pódium.

GettyImages-2210081696.jpg
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pokračování 12 / 14

Williams

Odvolávám co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil. Jezdci Williamsu byli dvakrát v centru zmatků na straně FIA. Alex Albon na to doplatil v kvalifikaci. Pokud by FIA smazala Hülkenbergův čas hned, dostal by se do Q2. Smazání ale přišlo až o desítky minut později a šanci na lepší výsledek Albonovi už nikdo nevrátil.

Carlos Sainz „vyčerpal“ po startu své měkké pneumatiky a přišel o pozice, které ale rozhodně neodevzdával zadarmo. Ostré souboje svedl i později. Při kontaktu s vozem Cunody si poškodil vůz a ze závodu musel s dírou v bočnici odstoupit. Krátce předtím dostal penalizaci 10 sekund za vytlačení Antonelliho. Sportovní komisaři vydali nejdříve dokument číslo 48, ve kterém avizovali, že si Sainz trest neodpykal, a tak si ho poveze do Džiddy. Nakonec ale vydali opravný dokument, ve které odpykání trestu potvrdili. Sainz tak v neděli v Džiddě na startu neklesne.

Albonovi úplně nepomohl safety car. Před jeho výjezdem byl osmý. Nakonec dojel na 12. pozici za Antonellim. 

GettyImages-2210101594.jpg
Foto: Getty Images / Clive Mason

Pokračování 13 / 14

Jack Doohan

Zatímco Gasly exceloval, Jack Doohan stále čeká na první body a ty potřebuje jako sůl. Žádný jezdec nemá ve F1 nic jisté. Konec konců tato krutá realita královny motorsportu dala název populárnímu seriálu na Netflixu. Doohan to má ale ještě o to těžší, že Alpine s velkou slávou podepsal s Francem Colapintem.

Pro Doohana přitom víkend nezačal tak špatně. Na startovním roštu mu patřilo 11. místo. První dva stinty odjel dobře a dostal se na deváté místo. Stavěl ale před výjezdem safety caru, nazul tvrdé pneumatiky, na kterých se mu až tak nedařilo a dostali se před něj soupeři, kteří stavěli během safety caru.

GettyImages-2210101540.jpg
Foto: Getty Images / Clive Mason

Pokračování 14 / 14

Aston Martin

Aston Martin má velké sny, které se snaží podpořit investicemi do vybavení i lidí. Pokud se dostane na vrchol, tak to bude cestou z očistce, ve kterém se právě teď nachází. Alonsovi v trénincích zůstal volant v rukou, což tak nějak symbolizovalo současnou situaci týmu ze Silverstonu.

Po celý víkend neměly zelené monoposty tempo. Stroll měl navíc v závodě špatné nastavení a nepomohl ani výjezd safety caru... ale i bez něj by na bodech nedojeli. V cíli jim patřilo 15., respektive 17. místo.

Doporučujeme

Články odjinud