Lando Norris deklasoval všechny soupeře. Ferrari bude bojovat o pódium, Bortoleto o body a Cunodu čeká další stíhací jízda z nízkých pozic.
Vítěz: Lando Norris (1.)
Okruhy jsou různě dlouhé a mají různý profil. Pro porovnávání náskoků a ztrát je tak lepší použít procenta. Letošní rekord držel Oscar Piastri, který měl v kvalifikaci v Bahrajnu na druhého náskok 0,372 %. Norris tento rekord posunul na 0,814 %.
Samozřejmě v tom hrála roli žlutá vlajka na konci Q3 poté, co se roztočil Pierre Gasly. Ovlivnila Verstappena a především Piastriho.
Na druhou stranu je nepravděpodobné, že by Norrise někdo překonal. Zajel mimochodem nejrychlejší čas ve všech sektorech a jediná část víkendu (včetně Q1 až Q3), kterou nevyhrál, byl první trénink, ve kterém pustil do vozu Alexe Dunneho. Přidá k tomu i nedělní závod? Pokud se nestane nic mimořádného, tak nejspíše ano.
Uvidíme, zda je to obrat sezóny, jak o tom někteří referují. Pravdou je, že Norris dostal v Kanadě nové zavěšení, které má zlepšit zpětnou vazbu od přední nápravy. Piastri zůstal u starého, protože v tom novém nevidí přínos.

Foto: Getty Images / Joe Portlock
Pokračování 2 / 9
Poražený: Max Verstappen (7.)
Verstappenovi také uškodily žluté vlajky. Bez nich by zřejmě byl na startovním roštu výše – pokud se podíváme na jeho ideální kolo, bylo páté nejlepší. Nutno říct, že od Gaslyho byl celkem daleko. Možná byl opatrný, aby nedostal trestný bod.
První pokus v Q3 navíc odjel na použitých pneumatikách. Vedle toho ale nebyl ani příliš spokojený s vozem.
„Nemám žádnou přilnavost. Je to ještě horší než předtím. Ani nevím, co mám říct, nemám přilnavost v pomalé rychlosti, ve střední rychlosti, ve vysoké rychlosti,“ řekl Verstappen týmu během kvalifikace.
Po startu ze sedmého místa to bude na pódium daleko... pokud se něco nestane.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 3 / 9
Vítěz: Ferrari (2. a 4.)
Ferrari se kvalifikace povedla. Samozřejmě oba jezdci těžili i z problémů soupeřů. Leclerc bude startovat ze druhého místa a bude útočit na pódium, ale bude pro něj zřejmě těžké udržet za sebou Piastriho.
Hamilton odstartuje ze čtvrté pozice. Mohl by i on bojovat o první letošní pódium? Určitě by mu to zvedlo náladu...
Průměrná startovní pozice jezdců italské stáje je 3., což je vyrovnání sezónního maxima z Monaka.

Foto: Getty Images / Joe Portlock
Pokračování 4 / 9
Poražený: Júki Cunoda (18.)
Cunoda se už po páté v řadě nedostal do první desítky. Po třetí z těchto pěti případů je to navíc 18. až 20. místo.
V těchto pěti závodech získal Cunoda 5 bodů a moc nevěříme tomu, že zítra své bodové konto výrazně doplní.
„Cítím se špatně, zejména proto, že tempo bylo po celý týden dobré a dnes šlo o to, dát to všechno dohromady,“ řekl Cunoda. „Je opravdu frustrující, že kvalifikace nevyšla podle mých představ. Jsem unavený z toho, že to nejde tak, jak bychom chtěli. Potřebujeme to dát všechno dohromady a mezi prvním a druhým kolem byl příliš velký rozdíl. Dost jsem bojoval s vyvážením, cítil jsem se úplně jinak. Něco se mezi těmito jízdami stalo a my musíme zjistit, co bylo na autě jinak. Mohlo to souviset s nastavením klapek mezi jízdami.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 5 / 9
Vítěz: Gabriel Bortoleto (8.)
Jack Doohan už na startovním roštu dávno není. Colapinto a Bortoleto jsou tak jediní, kteří zatím nebodovali. Brazilec v neděli zaútočí na body z osmé pozice. Nebude to mít snadné. Dopředu bude chtít jít minimálně Antonelli, ale soupeřit bude muset i s Gaslym nebo Albonem.
Jezdec Sauberu se dostal až do Q3. V prostřední části byl dokonce pátý. Společně s Norrisem a Gaslym zajeli jako jediní v první desítce ideální kolo.
Navíc to nebyla náhoda. Bortoletovi zřejmě Red Bull Ring sedí. Vloni tady vyhrál závod ve F2 (šlo o jedno z jeho dvou vítězství). V trénincích byl šestý, osmý a desátý.

Foto: Getty Images / Joe Portlock
Pokračování 6 / 9
Poražený: Nico Hülkenberg (20.)
Zatímco Bortoleto slavil, Hülkenberg byl už dávno v garáži. Nevyšlo mu kolo v Q1 a skončil poslední.
„Rozhodně to není výsledek kvalifikace, který jsem očekával. Bohužel jsem udělal chybu ve čtvrté zatáčce – zablokoval jsem pravou přední část vozu a dostal se trochu směrem mimo trať, čímž jsem minul apex,“ řekl Hülkenberg.
Hülkenberg byl v posledních letech považován za skvělého kvalifikanta. Vloni porazil Magnussena 16:6, ale s nováčkem Bortoletem je to (zejména v poslední době) poměrně vyrovnaná partie. Hülkenberg vede 6:5.
Výsledky kvalifikací
Jezdec |
AUS |
CHN |
JPN |
BHR |
SAU |
MIA |
EMI |
MCO |
ESP |
CAN |
AUT |
Hülkenberg |
17 |
12 |
16 |
16 |
18 |
16 |
17 |
13 |
16 |
13 |
20 |
Bortoleto |
15 |
19 |
17 |
18 |
20 |
13 |
14 |
16 |
12 |
16 |
8 |
Pokračování 7 / 9
Vítěz: Liam Lawson (6.)
Arvid Lindblad se má podle Helmuta Marka za týden v Silverstonu poprvé zúčastnit prvního tréninku. Pokud se mu bude dařit, bude ve hře o sedačku v příštím roce. I proto potřebuje Lawson dobré výsledky. V kvalifikaci porazil všechny jezdce Red Bullu – Verstappena, letos podruhé také týmového kolegu Hadjara a samozřejmě Cunodu.
„V posledních několika závodech jsme měli tempo, ale dnes to konečně klaplo a podařilo se nám dát vše dohromady. Tým odvedl fantastickou práci, zejména všichni na mé straně garáže, kteří neuvěřitelně tvrdě pracovali,“ řekl Lawson.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 8 / 9
Poražený: Lance Stroll (16.)
Ve druhém tréninku byl Stroll čtvrtý, ve třetím osmý. Kvalifikace mu ale nevyšla a skončil v Q1. Podle něj to možná souviselo s teplotami.
„Myslím, že nás ovlivnily vyšší teploty a vůz v těchto podmínkách tolik neožíval. Měl jsem problémy s přilnavostí a vyvážením vozu a mám podezření, že to bylo způsobeno horkem, ale budeme se na to muset podívat podrobněji,“ řekl Stroll.
Rozdíly ale byly velmi malé. Mezi 10. a 18. místem byl rozdíl jen 0,191 sekundy! Devět aut ve dvou desetinách.

Foto: Getty Images / Mark Thompson
Pokračování 9 / 9
Poražený: Carlos Sainz (19.)
Alex Albon skončil 12. a bude mít těžké se dostat na body. Jeho týmový kolega Carlos Sainz je na tom ale ještě hůře. Na startu mu bude patřit poslední řada.
Sainz už v kvalifikaci sváděl vinu na poškozený vůz.
„Od začátku jsme měli problém s brzdami, kvůli kterému auto táhlo hodně na jednu stranu a nakonec jsem si poškodil podlahu, takže auto bylo neovladatelné,“ řekl Sainz.
„Během tréninku jsme na obou vozech našli poškození podlahy,“ potvrdil James Vowles. „Zdejší obrubníky jsou agresivní a my musíme využít každý milimetr trati, abychom byli ve velmi těsném poli konkurenceschopní, ale to dnes stálo oba jezdce výkon.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson