Vítězové a poražení po kvalifikaci na GP Monaka 2025

Napínavý souboj o pole position, špatný den pro Mercedes i úspěch Isacka Hadjara.

Vítěz: Lando Norris (1.)

Lando Norris startoval v Austrálii z pole position. Poté to ale až taková sláva nebyla: 3., 2., 6., 10., 2. a 4. místo na startu. 

V Monaku si ale spravil chuť ve velkém stylu. Opět sice nedokázal poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola (na ideální kolo mu chybělo 0,015 s), ale to tentokrát vůbec nevadilo. Zajel nejrychlejší čas v historii okruhu a jeho náskok na Leclerca (0,109 s) byl druhý největší v této sezóně.

V závodě dostane Norris šanci snížit bodovou ztrátu na Piastriho, která je jen 13 bodů.

GettyImages-2216847125 (1).jpg
Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 2 / 10

Poražený: Mercedes (14., 15.)

Mercedes jsme po pátku vysoko v pořadí nečekali. Nakonec to ale bylo mnohem horší. Antonelli boural na konci Q1 a Russell měl po najetí na hrbol problém s motorem a zastavil v tunelu.

Oba jezdci stříbrných šípů to budou mít v nedělním závodě hodně těžké. 

GettyImages-2216690776.jpg
Foto: Getty Images / Steven Tee

Pokračování 3 / 10

Vítěz: Charles Leclerc (2.)

Charles Leclerc byl po kvalifikaci evidentně zklamaný. Vyhrál všechny tři tréninky a byl tak favoritem. Tréninky jsou sice tréninky, ale obvykle minimálně naznačí rozložení sil. A tentokrát tomu nebylo jinak. Leclerc skončil vysoko. První řada je velmi dobrým výsledkem, když uvážíme letošní formu Ferrari a to především tu kvalifikační a v pomalých zatáčkách. Také ze druhého místa je možné útočit na vítězství a to dokonce i v Monaku. Leclerc se ale bude muset po startu udržet těsně na Norrisem.

Mohl v kvalifikaci udělat něco více? Zřejmě ne. Jeho kolo bylo ideální. V posledním pokusu zajel své nejrychlejší sektory. Dokonce měl štěstí, protože z pohledu ideálních kol byl až třetí za Piastrim, který ale na rozdíl od něj nedokázal své nejrychlejší sektory poskládat do jednoho kola.

GettyImages-2216859999.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 4 / 10

Poražený: Lewis Hamilton (7.)

Lewis Hamilton byl v kvalifikaci čtvrtý, ale dostal penalizaci za blokování Verstappena. V tomto případě šlo o jednoznačnou vinu týmu, což potvrdili i sportovní komisaři. Inženýr Riccardo Adami nejdříve Hamiltonovi řekl, že se Verstappen blíží, poté mu řekl, že Verstappen zpomalil, což ale nebyla pravda.

V Monaku nechcete dvě věci – bourat a dostat penalizaci. Hamiltonovi se v sobotu povedlo obojí. Nehoda neměla na výsledek vliv, ale penalizace bude bolet nejen Hamiltona ale celý tým. Na vyšších místech by se v souboji s jezdci McLarenu hodil.

GettyImages-2216845074.jpg
Foto: Getty Images /  Clive Rose

Pokračování 5 / 10

Vítěz: Racing Bulls (5., 9.) 

Oba jezdci Racing Bulls se dostali do Q3. Hadjar odstartuje po penalizaci Hamiltona dokonce z pátého místa.

Za normálních okolností má (nečekaně) vysoká startovní pozice v Monaku pro jezdce ze středu pole cenu zlata. Na jiných tratích ji jezdci většinou neudrží, ale v Monaku, kde se nedá moc dobře předjíždět, to může být jinak. Zítra nás ale čekají dvě zastávky, uvidíme co přinesou.

GettyImages-2216658672.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 6 / 10

Poražený: Júki Cunoda (12.)

Cunoda potřebuje nějaký solidní výsledek. Tím nemyslíme v kvalifikaci nebo v závodě ale v obou relacích! Kvalifikace je samozřejmě základní kámen úspěchu v závodě. Cunoda ale zatím startuje do závodu v lepším případě okolo 10. místa. Zítra to bude 12. pozice, což v Monaku na příliš velkou bodovou sklizeň nevypadá. 

GettyImages-2216689343.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 7 / 10

Vítěz: Fernando Alonso (6.)

Fernando Alonso stále čeká na body. V Imole nasadil Aston Martin vylepšení a v sobotu to vypadalo mnohem lépe. Kvůli strategii ale zelené vozy na body nedosáhly. Podaří se to v Monaku? Po startu ze šestého místa k tomu nebude daleko a určitě by chtěl přivézt nějaký pěkný výsledek pro Adriana Neweyho, který je v Monaku poprvé v barvách Astonu Martin.

V kvalifikaci zajel Alonso své ideální kolo a jen o 1 tisícinu sekundy nestačil na Hadjara. 

GettyImages-2216420425.jpg
Foto: Getty Images /  Clive Rose

Pokračování 8 / 10

Poražený: Alpine (17. a 18.)

Jezdci Alpine by si zřejmě nejraději zabalili a jeli domů. Uvidíme, co přinese závod, ale start z předposlední řady příliš mnoho zábavy neslibuje. 

Gasly označil víkend v Monaku za nepříjemné překvapení. Tým se podle něj trápí na nerovnostech. Nepomohla ani jízda na střední směsi. Colapinto pak z měkké neměl dobrý pocit. 

„Z nějakého důvodu jsme tu prostě příliš pomalí. Auto se na nerovnostech hýbe, chybí nám přilnavost a obecně příliš kloužeme,“ řekl Gasly. „Zkoušeli jsme různá nastavení, ale prostě se nám nepodařilo tyto oblasti vyřešit.“

GettyImages-2216663751.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 9 / 10

Vítěz: Esteban Ocon (8.)

Esteban Ocon se probojoval do třetí části kvalifikace a do závodu odstartuje z osmého místa.

Jezdec Haasu řekl, že je „nesmírně šťastný“ a že ho kolo v Q3 opravdu potěšilo, protože si myslí, že maximálně využili potenciál. 

GettyImages-2216654166.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 10 / 10

Poražení: Chlapci v poslední řadě

V poslední řadě najdeme Lance Strolla a Olivera Bearmana. Strollovi se nepovedla kvalifikace, ve které vypadl už v první části. Kromě toho dostal hned dvě penalizace. Jednu už v pátek za kolizi s Leclercem v tréninku, druhou po kvalifikaci za blokování Gaslyho v kvalifikaci. 

„Dnešní kvalifikace pro mě byla nešťastná,“ řekl Stroll. „Na začátku Q1 byl velký provoz, který mě stál drahocenný čas, a pak chaotický konec Q1 se žlutou vlajkou, který mě připravil o možnost zlepšit čas a postoupit do Q2.“

Druhá penalizace už toho moc nezměnila, protože za Strollem startuje Bearman, který dostal v pátek penalizaci 10 míst za jeden z nejhorších přestupků, kterých se může jezdec dopustit – předjíždění pod červenou vlajkou.

Pokud by se Bearman dostal do Q3, nemusel by startovat z poslední řady, ale jedna nebo dvě pozice výše také moc neznamenají. Bearman si musel v Q1 dávat pozor, aby svým případným postupem neohrozil postup Ocona. V poslední jízdě musel dokonce zpomalit.

GettyImages-2216688563.jpg
Foto: Getty Images / Clive Rose

Doporučujeme

Články odjinud