Vítězný Hamilton se po „třech závodech v jednom dni“ cítil vyčerpaný | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Vítězný Hamilton se po „třech závodech v jednom dni“ cítil vyčerpaný

Lewis Hamilton přiznal, že jej „šílená“ Velká cena Toskánska vyčerpala. Pilot Mercedesu přesto dosáhl na své 90. vítězství v kariéře ve formuli 1.

Trať v Mugellu se svými rychlými zatáčkami, které kladou velké nároky na krční svalstvo pilotů, řadí mezi jeden z nejnáročnějších okruhů.

První závod formule 1 na toskánském okruhu byl navíc nabitý událostmi a musel být dvakrát přerušen. Celkově dnes jezdci třikrát startovali ze startovního roštu.

„Abych pravdu řekl, jsem celkem unavený, tohle byl jeden z nejšílenějších závodů. Byly to jako tři závody v jeden den. Dnešek byl fyzicky a psychicky jedním z nejnáročnějších dnů, jaké jsem kdy zažil,“ řekl Hamilton.

„Největší výzvou bylo horko. V prvním stintu jsem se dokázal starat o pneumatiky, nepotřeboval jsem zastavit, jen tým měl obavy, protože Valtteri (Bottas) měl problém. Udržet za sebou Valtteriho, který byl rychlý po celý víkend, nebylo snadné a na začátku jsem byl za ním.“

Právě při prvním restartu závodu se Hamilton vrátil na první místo, o které přišel po pomalém rozjezdu na startu.

„Při prvním startu jsem udělal chybu a můj start nebyl tak dobrý. Měli jsme další šanci a já byl druhý. Při restartech se může stát cokoliv, já ale naštěstí měl lepší start. I poté tam ale Valtteri celou dobu byl,“ řekl.

Bottas necítí vinu na hromadné kolizi

Po incidentu v prvním kole vyjel na trať safety car. Valtteri Bottas měl jako vedoucí pilot při restartu právo určit, kdy se jezdci naplno rozjedou. Při restartu dlouho vyčkával a ve středu pole došlo k hromadné nehodě, po které ze závodu odstoupili čtyři jezdci.

Bottas velmi dlouho své soupeře napínal. Nemá však pocit, že by měl na hromadné kolizi ve středu pole podíl viny.

„Můžeme závodit od kontrolní čáry. Tento rok bylo rozhodnuto, že safety car vypne světla později. Samozřejmě, když jste ve vedení, snažíte se mít co nejlepší šanci. Vůbec za to nemohu,“ hájí se Bottas.

„Dokud jsem mohl, jel jsem konstantní rychlostí. Ano, vyčkával jsem, ale závodíme od kontrolní čáry, ne před ní. Takže jezdci, kteří kvůli tomu havarovali, ať se podívají do zrcadla. Není důvod si stěžovat.

„Myslím, že FIA (Mezinárodní automobilová federace) nebo FOM (držitel komerčních práv F1), nevím, kdo rozhoduje o safety carech, ale oni se snaží zlepšit show tím, že vypnou na safety caru světla později, takže si nemůžete vybudovat náskok a jet naplno už v poslední zatáčce. Možná je proto na čase se zamyslet, zda je to správné a bezpečné.“

Doporučujeme

Články odjinud