Pilot Red Bullu po drobném zaváhání v Číně tentokrát nic nenechal náhodě a poměrně komfortně si zajistil třetí triumf v dosavadním průběhu sezony.
V sobotní kvalifikaci tým Red Bull splnil roli favorita a s přehledem získal první řadu. Čtvrtou pole position v řadě si připsal Sebastian Vettel. Druhého nejrychlejšího Marka Webbera porazil o čtyři desetiny vteřiny. Předpovědi počasí, které hovořily o jisté hrozbě deště, se nevyplnily. Ačkoliv v Istanbulu bylo poměrně nezvykle chladno, obloha dešťovými srážkami nestrašila.
Klíčovým okamžikem bývá start, obzvlášť pak v Turecku, kde je trať na sudých startovních pozicích poměrně silně zašpiněna. Na to na startu doplatil Webber, který se propadl za Rosberga. V jedné z úvodních zatáček byl příliš široký Lewis Hamilton a taktéž se propadl. Pořadí na konci bylo Vettel, Rosberg, Webber, Alonso, Button, Hamilton. Sergio Pérez musel neplánovaně do boxů pro nový nos vozu.
Michael Schumacher až příliš vehementně bránil svou pozici před Vitalijem Petrovem, ten se naopak vecpal velmi neurvale do vnitřní stopy. Výsledkem bylo, že pilot Mercedesu si při tom poškodil přední křídlo a zamířil k mechanikům. První místo si zatím hlídal Vettel. V pátém kole se Mark Webber na rovince s přehledem dostal před Rosberga a vrátil se tak na druhé místo. O něco později Rosberg ztratil další pozici, tentrokrát ve prospěch Fernanda Alonsa.
Felipe Massa se také pomocí DRS posunul na šesté místo před Hamiltona. Ten se ale vzápětí na svou pozici vrátil díky lepší práci svých mechaniků v boxech. To vše se odehrálo již v desátém kole. V následujících dvou kolech si s výjimkou Jensona Buttona pro nové pneumatiky dojela celá špička pole. První vlna plánovaných zastávek v boxech žádné velké rošády pořadí nepřinesla. Velmi drsné souboje spolu sváděli týmoví kolegové z Renaultu, Petrov s Heidfeldem.
Nepříliš úspěšný závod zažíval Michael Schumacher, kterého postupně předjeli Rubens Barrichello i piloti Force Indie. Ve dvaadvacátém kole hned o dvě pozice přišel Schumacherův týmový kolega Rosberg. Předjel ho Felipe Massa a Jenson Button.To už začala druhá várka pitstopů. Fernando Alonso se pak konstantně přibližoval k Markovi Webberovi a ve třicátém kole se mu ho v nájezdu do poslední sekce okruhu podařilo předjet. Španělský pilot pak stahoval náskok Sebastiana Vettela, byť velmi pozvolna.
Během nepovedeného třetího pitstopu nabral velkou ztrátu Lewis Hamilton. Náskok prvního Sebastiana Vettela činil 17 kol před cílem něco málo přes sedm sekund. Že je Istanbul Park vůči pneumatikám nekompromisní, potvrzoval fakt, že velká část pilotů zajela i na čtvrtou výměnu pneumatik. Možná trochu nečekaně vrátil Webber Alonsovi úder a Red Bull měl rázem zaděláno na double.
Na špici pole již k žádnému přelévání pořadí nedošlo. Další vítězství si připsal Sebastian Vettel, úspěch Red Bullu podtrhl Mark Webber. Společně s nimi na stupně vítězů vystoupal také Fernando Alonso. Zbytek bodů byl rozdělen mezi Hamiltona, Rosberga, Buttona, Heidfelda, Petrova, Buemiho a Kobajašiho (který startoval úplně poslední!). Příštím závodem bude Velká cena Španělska v Barceloně.
Výsledky Velké ceny Turecka (4. závod z 19)
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Ztráta |
1 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
58 |
vítěz |
2 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
58 |
+8.8 s |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
58 |
+10.0 s |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
58 |
+40.2 s |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
58 |
+47.5 s |
6 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
58 |
+59.4 s |
7 |
Nick Heidfeld |
Renault |
58 |
+60.8 s |
8 |
Vitalij Petrov |
Renault |
58 |
+68.1 s |
9 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
58 |
+69.3 s |
10 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
58 |
+78.0 s |
11 |
Felipe Massa |
Ferrari |
58 |
+79.8 s |
12 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
58 |
+85.4 s |
13 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
57 |
+1 kolo |
14 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
57 |
+1 kolo |
15 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
57 |
+1 kolo |
16 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
57 |
+1 kolo |
17 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
57 |
+1 kolo |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
57 |
+1 kolo |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
56 |
+2 kola |
20 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
56 |
+2 kola |
21 |
Narajn Kartykejan |
HRT-Cosworth |
55 |
+3 kola |
22 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
53 |
+5 kol |
- |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
44 |
+14 kol |
- |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
0 |
+58 kol |