Virgin zvažuje, že začne používat aerodynamický tunel

Problémy s výkonností vozu přiměly Virgin k vážnému přemýšlení o změně přístupu k vývoji. Výhradně počítačový vývoj by mohl být brzy doplněn aerodynamickým tunelem.
Virgin zvažuje, že začne používat aerodynamický tunel

Virgin Racing je jediný tým, který se spoléhá pouze na CFD (počítačová dynamika tekutin). Ale výsledky naznačují, že to zřejmě není správný přístup. "Když se podívám, kde na roštu jsme, něco by na tom mohlo být," přiznal šéf stáje John Booth pro Reuters. "Efektivita aerodynamických tunelů se za poslední tři nebo čtyři roky zdesetinásobila, protože existují časová omezení pro jejich používání. Takže je možné, že teď v rámci našeho rozpočtu zvážíme program pro aerodynamický tunel."

Virgin totiž trápí právě aerodynamika. VR-02 podle Bootha není špatné auto, ale potřebuje větší přítlak. "Naším původním cílem bylo vylepšit spolehlivost," vysvětloval. "Na to jsme se v zimě soustředili, protože jsme nemohli pokračovat tak, jak jsme na tom byli. Z tohoto pohledu to byla velmi úspěšná zima. Zklamáním ale byla naše rychlost. Jde o aerodynamickou efektivitu. V této oblasti jsme na tom špatně."

"Když auto sledujete na trati, je dobře vyvážené a dělá všechno, co má. Nezdá se, že by bylo strašné na řízení nebo tak něco. Prostě jen nemáme dostatek přítlaku. Můžeme se zlepšit, ale těžko říct, jak moc. Jisté aspekty vozu do konce sezóny nemůžeme změnit. Ale aspoň se můžeme zlepšit. Snad."

Booth přiznal, že celkově špatně odhadl náročnost formule 1, když do ní loni s Virginem vstoupil. "Hrozně jsme to podcenili. Co jsme si o sobě sakra mysleli, když jsme chtěli postavit tým formule 1 od nuly za šest měsíců? Museli jsme být šílení, že jsme se do toho vůbec pustili."

Na druhé straně ho ale královna motorsportu natolik očarovala, že z ní nechce pryč, naopak. "Mojí ambicí bylo postavit tým F1. Ale teď, když už jsem si to zkusil, chci ve formuli 1 úspěch," prozradil. "Problém je, že začínám stárnout, nevím, jak dlouho můžu čekat. Ale zoufale teď toužím po úspěchu ve formuli 1. Zoufale. A tím nemyslím, že z nás bude Red Bull. Je to o pokroku. Teď bych z formule 1 neodešel, když jsem byl jen vzadu a nikam se nepohnul. Rozhodně chci jít s týmem vpřed."

Další článek: FIA chce, aby po třech napomenutích následoval přísnější trest

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00