Virgin si přiveze do Monzy velký balík úprav, ladil ho Symonds

Virgin si přiveze do Monzy velký balík úprav, ladil ho Symonds

Pat Symonds coby konzultant týmu Virgin oprášil soubor vylepšení, který chtěl Virgin nechat stranou, a nasadí jej na vůz v Grand Prix Itálie.

Symonds byl u Renaultu jedním z aktérů podvodu z Grand Prix Singapuru 2008, a i když by měl u Virginu pracovat jen jako konzultant na částečný úvazek, tým přiznává, že pracuje na plný úvazek a vede vývoj vozu. Při této své práci rozhodl, že v Itálii vůz dostane významný balík úprav.

"Měli jsme připravené úpravy pro Silverstone, ale odložili jsme je stranou, protože jsme si v té době mysleli, že nemá cenu se jim věnovat," vysvětloval šéf týmu John Booth pro Autosport. "Ale jakmile se Pat sžil s CFD (počítačový vývoj aerodynamiky), vyhodnotil je a podíval se na ně detailně, dospěl k názoru, že má cenu je udělat, takže to spustil. Budeme je mít, pokud to vyjde, v Monze."

"Jde o kryt motoru, bočnice, výfuky a zadní část podlahy. Samozřejmě budeme mít také křídla specifická pro Monzu, ale tento balík změn karoserie zůstane na voze po zbytek roku. Celá zadní část vozu tak bude kompaktnější. Nemělo to moc vliv na náš pokrok s projektem 2012, protože práce na designu byla téměř hotová, šlo jen o doladění a přizpůsobení těch úprav."

Virgin letos navázal technickou spolupráci s McLarenem a její přínosy by se měly projevit především na voze pro příští rok. Ovšem pozitivní dopady partnerství s McLarenem pociťuje Virgin na trati už teď.

"Patří za to McLarenu uznání. Oni to spustili na své straně ještě dřív, než byly podepsané všechny papíry," prozradil Booth. "Vyřešili jsme aerodynamický tunel a už čtyři závody používáme na boxové zdi jejich software pro závodní strategie, který funguje skvěle, jak asi tušíte."

"Vyvíjeli ho osm let a my si s ním hrajeme! Když jsme ho použili poprvé, uvědomili jsme si, jak jsme předtím tápali. To partnerství se neustále rozšiřuje dokonce i na poradenství při nákupu materiálů, jde o skutečně širokou podporu."

Virgin také konečně vyřešil otázku svého sídla, na konci roku se bude stěhovat do nové továrny v Banbury, kde budou všichni pracovat pod jednou střechou. Doposud tomu tak nebylo a dislokovaná pracoviště se podle Bootha neosvědčila.

Doporučujeme

Články odjinud