Spolupráce s McLarenem má své přínosy pro Virgin už v současnosti, ale po technické stránce by měl ruský tým začít těžit ze znalostí nového partnera především v projektu 2012.
Virgin se inspiroval u Force Indie a letos navázal spolupráci s McLarenem. "Dalo by se říct, že už vidíme hmatatelné přínosy, protože máme jasný směr a tým je plný optimismu," hodnotil sportovní ředitel Virginu Graeme Lowdon pro Press Association Sport.
"Odrazilo se to v podpisu Timovy dlouhodobé smlouvy, ale kdy uvidíme něco na trati? Bude to především na voze 2012. Všichni chtějí vidět okamžité zlepšení, ale ve skutečnosti to bude příští rok."
Ve formuli 1 už nesmí existovat zákaznické týmy, takže Virgin nemůže kupovat od McLarenu hotový vůz či alespoň jeho části. Přesto má takové partnerství velký význam, hlavní roli hrají znalosti.
"Tato dohoda by nám měla pomoci vše urychlit. McLaren samozřejmě nemůže za nás dělat design a my nemůžeme přebírat žádné díly," vysvětloval Lowdon. "Pravidla to zakazují."
"Je to o transferu znalostí o procesech, aby naši inženýři mohli přicházet rychleji s novými díly a nasazovat je na trati. Některé procesy už používáme a naučili jsme se jisté věci, které by nám měly pomoct už letos, ale více se zabýváme zlepšením s ohledem na příští rok."