Virgin se rozešel s technickým ředitelem Nickem Wirthem

Virgin se rozešel s technickým ředitelem Nickem Wirthem

V letošní sezóně přišel o své místo již druhý technický ředitel, po Aldu Costovi u Ferrari se své role musel vzdát také Nick Wirth u Virginu.

Virgin měl velmi špatný začátek sezóny a otevřeně přiznal, že se ve srovnání s loňským rokem zhoršil. Do Turecka si sice přivezl významně přepracovaný vůz, ale výkonnost stále zaostává za očekáváním. Tým se proto rozhodl ukončit spolupráci s technickým ředitelem Nickem Wirthem a jeho společností Wirth Research.

"Rozhodli jsme, že převezmeme větší kontrolu nad svým osudem," uvedl ředitel týmu Andy Webb pro Autosport. "Situaci jsme v posledních týdnech konzultovali s naším technickým partnerem a byli jsme nuceni ukončit náš vztah s ním."

Wirth Research vyvinul pro současný vůz Virginu množství nových dílů, které týmu v následujících týdnech ještě dodá, takže se svého nasazení dočkají. Další vývoj už ale Wirth provádět nebude, postará se o něj Virgin.

"V této fázi roku je pro všechny týmy běžné, že se začínají zabývat následující sezónou, zatímco pokračují ve vývoji aktuálního vozu pro zbytek sezóny," připomněl Wirth. "Úpravy, které jsme naplánovali pro letní závody, teď přecházejí z fáze designu do výroby. Naše pozornost se čím dál víc obrací na rok 2012."

"Ve světle našich dlouhodobých plánů budeme agresivně pokračovat v této strategii. Jelikož pravidla pro příští rok obsahují jen málo změn, doufáme, že část práce při vývoji MVR-03 využijeme také na současném autě."

Podle Autosportu si Virgin vybuduje vlastní technické zázemí, které by mohl umístit do továrny bývalého týmu Super Aguri. Zvažuje také technické partnerství s větším týmem po vzoru Force Indie a McLarenu.

Webb přiznal, že jsou změny součástí dlouhodobé strategie automobilky Marussia, která tým loni koupila. Ta ho chce posunout výrazně nahoru, proto do něj investuje.

"Cílem Marussie zůstává taková konkurenceschopnost, která týmu umožní bojovat o umístění na stupních vítězů při premiérové GP Ruska v Soči v roce 2014," pokračoval Webb. "Vzhledem k tomu je zřejmé, že tým musí podniknout velké kroky, aby urychlil tempo svého zlepšování. Vydáme se proto alternativní technickou cestou a těšíme se, že své plány detailně představíme v následujících týdnech."

Webb na závěr naznačil, že Virgin upustí od svého přístupu, který při vývoji spoléhal výhradně na počítačové simulace, a začne využívat také aerodynamický tunel. V nové organizační struktuře by měl hrát větší roli Pat Symonds, jenž v současnosti působí u týmu jako konzultant.

Doporučujeme

Články odjinud