Virgin Racing ztrácí pět sekund na kolo, přiznal Glock

Tým Virgin Racing měl při debutu svého monopostu největší potíže ze všech, musel řešit několik technických problémů. Navíc je výrazně pomalejší než nejlepší vozy, podle Glocka ztrácí pět sekund.

Virgin se z týmů, jejichž vozy jezdí, vydal jako jediný cestou bez aerodynamického tunelu. Při návrhu auta spoléhal pouze na počítače (CFD) a věděl, že bude muset řešit problémy. Tento postup však podporuje majitel Virginu Richard Branson.

"Podle toho co vím, tak je hrdý na to, že vůz jezdí," řekl Glock. "Je příznivcem nových technologií, takže výzva v podobě návrhu vozu čistě za pomocí CFD byla něco, čemu nemohl odolat. Když jste průkopník, občas čelíte potížím. Měli jsme pár problémů v Jerezu, ale v Barceloně to vypadalo slibně, i když v tuto chvíli ztrácíme pět sekund na kolo."

Vůz VR-01 ztrácí podle Glocka ve všech oblastech rovnoměrně, takže potřebuje celkové vylepšení. Tým si ale ověřil, že je možné ve formuli 1 postupovat bez aerodynamického tunelu. "Od začátku se čísla (z počítačových simulací) shodují s daty z trati," řekl. "V Barceloně jsme měli menší úpravy a čísla znovu přesně odpovídala simulacím CFD. Velký balík úprav přijde v Bahrajnu a v tu chvíli asi uvidíme, jak je CFD opravdu dobré."

"Práce v aerodynamickém tunelu představuje klasickou cestu, ale vždy určitou práci odvedete také s CFD. Je úžasné, že jsme dokázali postavit na trať vůz, který byl navržen jen s pomocí CFD. Každá část vozu - chlazení motoru, chlazení převodovky, dokonce i chlazení hydrauliky - byla vytvořena pomocí CFD. Asi je to budoucnost designu vozů formule 1. V prvních pár závodech budeme mít určité potíže, ale to platí pro všechny nové týmy, nejen pro nás."

První vrásky na čele způsobilo inženýrům uchycení předního přítlačného křídla. Glock ovšem tvrdí, že aerodynamický tunel by to nezachránil. "Byl to trochu šok, ale celkem rychle jsme to analyzovali a našli jsme na tento problém odpověď," uvedl. "A nemělo to nic společného se skutečností, že bylo navrženo pomocí CFD. Ale věřte mi, když se to stalo (upadlo křídlo), bylo to překvapení. Ani jsem nenajel na obrubník nebo něco takového."

Pro první závod v Bahrajnu Virgin Racing neočekává, že by postoupil z první části kvalifikace.

Doporučujeme

Články odjinud