Virgin při návrhu letošního vozu závažně chyboval

Virgin při návrhu letošního vozu závažně chyboval

Tým Virgin Racing měl letos těžit z loňských zkušeností, ale jeho nový vůz je horší než ten předchozí. Koncept VR-02 má několik velkých nedostatků.

Auto Motor und Sport odhalil hlavní nedostatky Virginu v aerodynamice. Zatímco loni ztrácel Virgin na pole position v průměru 4 až 5 sekund, v Melbourne to letos bylo 6,3 sekundy. Kvalifikační limit splnily oba vozy, ale s minimální rezervou.

Nico Hülkenberg již během zimních testů zkonstatoval, že Virginu evidentně schází přítlak, především na zadní nápravě. VR-02 má hlavní problémy v oblasti zadního křídla, výfuků a nosu vozu.

Virgin si do Austrálie přivezl nový spodní díl zadního křídla a křídlo jako celek přestalo fungovat tak dobře jako v testech. Dvou závažnějších chyb se technický tým pod vedením Nicka Wirtha dopustil už při návrhu VR-02. Vozu dal příliš nízký nos, v důsledku čehož proudí pod auto a následně i do difuzoru málo vzduchu. Trpí tím pochopitelně přítlak.

Druhý velký nedostatek představují výfuky. Týmy se je letos snaží maximálně využít pro foukání vzduchu do difuzoru, ale Virgin si Cosworthu řekl o dlouhé výfuky, čímž automaticky snížil výkon motoru, a navíc omezil využití vzduchu z nich v difuzoru, protože jsou jejich koncovky moc vzadu.

Virgin proto připravuje pro GP Turecka velký balík úprav, který má tyto chyby napravit. Výfuky, podlaha, difuzor a zadní křídlo budou přepracované. A nos vozu se zvedne.

Forma Virginu byla v Austrálii takovým zklamáním, že Timo Glock apeloval na tým, aby přehodnotil svůj přístup vývoje výhradně pomocí počítačových simulací a začal přemýšlet o aerodynamickém tunelu, který využívají všechny ostatní stáje.

Doporučujeme

Články odjinud