Tým Virgin Racing se sice chce odlepit od konce výsledkových listin, a podnikl kvůli tomu několik důležitých kroků, ale nasazení KERS v příští sezóně mezi ně patřit nebude.
Systém na rekuperaci kinetické energie, který jezdcům umožňuje navýšit výkon motoru v každém kole po dobu asi šesti sekund, používají letos všechny stáje kromě Lotusu, Virginu a HRT.
Lotus už oznámil, že příští rok připojí k motoru Renault také KERS, HRT své plány zatím nezveřejnil a Timo Glock prozradil v rozhovoru pro Auto Motor und Sport, že Virgin v současné době s tímto systémem ve voze 2012 nepočítá.
Přesto Virgin doufá, že se příští rok významně zlepší. Pomoci by k tomu měly dva faktory, jedním z nich je Pat Symonds. "Udělal na mě velmi dobrý dojem," řekl Glock. "Má zkušenosti. S Renaultem a Benettonem se stal mistrem světa. Prostě ví, o čem mluví." Druhým faktorem je spolupráce s McLarenem.
Přípravy na příští sezónu běží podle plánu a Virgin má už připravený model monopostu 2012 v 60procentní velikosti, který brzy zavítá na první zkoušky do aerodynamického tunelu McLarenu. Pak přijdou první testy v simulátoru.
Glock přesto neočekává, že by byl Virgin výrazně lepší už v první Grand Prix příští sezóny. "Nemyslím, že hned v prvním závodě uděláme velký skok vpřed," řekl. "Nemáme moc času." Celý proces návrhu, testování a výroby trvá poměrně dlouho, takže Virgin zřejmě nestihne nasadit vše, co by chtěl, hned na začátku roku. První velký balík úprav už naplánoval na začátek evropské části sezóny.