Virgin by měl začít uvažovat o aerodynamickém tunelu, říká Glock

Virgin by měl začít uvažovat o aerodynamickém tunelu, říká Glock

Tým Virgin Racing se jako jediný ve startovním poli zřekl aerodynamického tunelu a při vývoji používá jen počítačové simulace. Podle Tima Glocka nastal čas tento přístup přehodnotit.

Oba jezdci Virginu měli v Austrálii plné ruce práce, aby splnili kvalifikační limit 107 procent. Jerome D´Ambrosio měl rezervu jen čtyř desetin sekundy, což je s výhledem na další závody nebezpečně málo.

"V jednu chvíli jsme myslím ztráceli jen pět procent, takže jsme trochu rezervu měli. Ale pokud ostatní nasadí měkké pneumatiky a vloží do toho v první části kvalifikace všechno, budeme mít obrovské problémy," přiznal Glock pro Autosport.

Podle německého pilota není vůz VR02 celkově špatný, akorát mu schází přítlak. Má tedy slabou aerodynamiku, a proto Glock dospěl k názoru, že by se technický ředitel stáje Nick Wirth a jeho lidé měli přestat vyhýbat aerodynamickému tunelu.

"Musíme si tyto věci teď promyslet. Ostatní týmy používají CFD (počítačová dynamika tekutin), ale v kombinaci s aerodynamickým tunelem. Takže my jsme se dostali do bodu, kdy to musíme přehodnotit," uvedl.

Ačkoliv Virgin letos těží ze zkušeností z loňské sezóny, v které do formule 1 nastoupil jako nováček, neprojevilo se to podle Glocka v oblasti, která je nejdůležitější.

"Zlepšili jsme se v oblasti struktury týmu, práce mechaniků a konstruktérů je mnohem lepší než loni. Ale co se týče výkonnosti, podle mého názoru jsme udělali krok zpět," připustil. "Ostatní se hodně zlepšili. Nejsme schopní dělat tyto velké kroky."

"V Barceloně jsme tomu nevěřili, ale teď je zřejmé, že na tom nejsme tak, jak bychom měli. Tým si musí promyslet jisté věci a udělat změny, abychom ztrátu zmenšili. Takhle pokračovat nemůžeme, není to možné."

Doporučujeme

Články odjinud