Villeneuve se v Singapuru poohlíží po volných místech

Věří, že nová pravidla by jeho jezdeckému stylu měla vyhovovat.

Je téměř jisté, že nejbližších pár týdnů bude pro trh s jezdci nesmírně zajímavý. Dozvíme se, jaká bude situace ve Ferrari, což by mohlo rozhýbat celou smršť zajímavých přestupů.

V sezoně 2010 bude závodit možná až osmadvacet vozů, což by mohlo otevřít dveře velkým návratům. Prioritou Camposu je Pedro de la Rosa, dlouholetý testovací jezdec McLarenu a bývalý závodník Arrowsu a Jaguaru.

Po královně motorsportu nějaký ten pátek pošilhává i mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve. Osmatřicetiletý kanadský závodník toho za svou kariéru zažil mnoho. Po raketovém vstupu do formule 1 v týmu Williams přišlo rozporuplné angažmá u týmu BAR. V roce 2004 odjel tři závody v barvách Renaultu. Poté zamířil k Sauberu.

Sezonu 2006 v BMW nedokončil. Oficiálním důvodem jeho výměny za Roberta Kubicu byl neuspokojivý zdravotní stav po havárii v Německu.

Znechucený Villeneuve poté zamířil do Ameriky, kde zkoušel štěstí v sérii NASCAR. V Le Mans reprezentoval Peugeot. Věnoval se také svým koníčkům, jakým je zpěv a hra na kytaru. Poměrně vysoký počet shlédnutí měla na jeho profilu na serveru Myspace píseň Accepterais-tu.

Nyní se zdá, že Jacquesova zášť je pryč a letos podruhé se byl podívat v paddocku formule 1. Podle svých slov tentokrát nejde o přímé vyjednávání s týmy, ale o "obhlížení situace." O své budoucnosti by dle svých slov rád věděl před Vánocemi.

"Formule 1 je jako milostná aférka. Vždy vás začne zajímat více, když je pryč. Mým cílem je být konkurenceschopný a být hrdinou pro své děti, stejně tak, jakým byl pro mě můj otec. Zatím ještě k jednáním nedošlo, ale určitý zájem o mě je.

Nová pravidla formuli 1 hodně přiblíží devadesátým létům. Pro vývoj vozu bude důležitější spolupráce jezdce se svými inženýry. Vždy jsem oproti mým týmovým kolegům spotřebovával méně paliva a byl šetrnější k pneumatikám. Tato doba by mi měla sedět.

Nechci ale čekat dlouho, musím se také starat o příležitosti ve Spojených státech. Jednou ale přijde okamžik, kdy se budu muset rozhodnout. Nejde podepsat kontrakt týden před první Grand Prix, je potřeba čas na přípravu," řekl Villeneuve.

 

Další článek: Brawn: V týmu chceme vše dělat otevřeně a férově

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna