Villeneuve nejen o Alonsovi, Räikkönenovi, Vettelovi a Schumacherovi

Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve poskytl při příležitosti svého vstupu do rallycrossu televizi Sky Sports rozhovor.
Villeneuve nejen o Alonsovi, Räikkönenovi, Vettelovi a Schumacherovi

Začněme Sebastianem Vettelem, pokud se ukáže, že je v roce 2014 jeho red bull mnohem méně konkurenceschopný, jak myslíte, že se mu v nové sezóně bude dařit?
Jacques Villeneuve: "Nevíme, jak je konkurenceschopný, prostě nedokážou jezdit. Takže je to horší, než být nekonkurenceschopný. Opravdu to potřebují vyřešit, protože jinak nedokončí ani kvalifikaci, například. Takže musí na tom autě pracovat, a jakmile začnou jezdit, uvidíme, jak konkurenceschopní jsou nebo nejsou."

A co Ferrari? Může Kimi Räikkönen získat víc bodů než Fernando Alonso?
JV: "Je to možné, protože loni Alonso už nebyl zlatý hoch Ferrari, ta energie už tam nebyla. Všichni spolu bojovali interně, a proto tam dali Kimiho. Ale vzpomeňme si, že před pár lety to skončilo v slzách také s Kimim, takže kdo ví, jak to dopadne. Je velmi těžké být součástí toho týmu. Je velmi politický, je tam hodně požadavků, a když to nejde dobře, velmi těžko se s nimi vychází. Ale s novými pravidly jezdci v podstatě nemusí jezdit celou dobu na hraně, nebude to moc náročné fyzicky, a to by mohlo vyhovovat Kimimu."

Myslíte si, že jezdci budou muset radikálně upravit své jezdecké styly, aby se přizpůsobili novým pohonným jednotkám a omezení spotřeby paliva?
JV: "Asi budou muset přizpůsobit svůj styl, ale problém s omezením spotřeby paliva je, že šetřit palivo nebude jezdec, bude se o to starat software, a v jistou chvíli na rovince motor začne ubírat a dávat menší výkon. Takže jezdec s tím moc neudělá."

Hodně titulků se před sezónou věnuje dvojitým bodům udělovaným v Abú Zabí. Myslíte si, že jde o dobrý nápad?
JV: "Myslím, že je to hrozný nápad. Ukazuje to, že formule 1 už neumí nic vymyslet a zaujmout. Je to moc umělé, stejně jako jsou celá pravidla s DRS a vším. Ale aspoň je to s těmi body stejné pro všechny. Všichni před začátkem sezóny vědí, že na konci bude závod s dvojnásobnými body. Nejsem si jistý, jaký to má účel, kromě toho, aby se pořadatelé v Abú Zabí, kteří utrácejí milióny za závod, nemuseli snažit udržet zájem o svůj závod."

Co si myslíte o zvuku nových turbo motorů?
JV: "Nezní tak statně nebo agresivně. Nakonec všichni fanoušci chtějí vidět dobré závody. Dobré, vzrušující a zábavné závody."

Co vás přilákalo do světového šampionátu v rallycrossu?
JV: "Za prvé je to vzrušující a náročné. Viděl jsem pár obrázků a je to tvrdé a těžké, je to rychlé a je tu velký výkon. Stal se z toho světový šampionát se značkou FIA, je tam závod v Kanadě a mnoho dalších zajímavých věcí. Chtěl jsem se vrátit do uceleného šampionátu."

Michael Schumacher byl váš velký soupeř, když jste vyhrál titul v roce 1997, jak se vás dotkla jeho nehoda?
JV: "Byl jsem opravdu šokovaný. Větší dopady to má na jeho rodinu, která to má opravdu těžké, protože čeká a neví, co se bude dít. To je hrozná situace. Může se to stát komukoliv z nás a kdykoliv. Všichni žijeme na hraně, Michael tak určitě žil. Tak vyhrál své šampionáty. Závodil na motorkách. Potřeboval ten adrenalin, aby ho nakopnul, v podstatě pořád potřeboval překonávat sám sebe."

Další článek: Schumacherovo probouzení pokračuje, ale rodina nechce zveřejnit detaily

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)