Villeneuve nejen o Alonsovi, Räikkönenovi, Vettelovi a Schumacherovi

Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve poskytl při příležitosti svého vstupu do rallycrossu televizi Sky Sports rozhovor.
Villeneuve nejen o Alonsovi, Räikkönenovi, Vettelovi a Schumacherovi

Začněme Sebastianem Vettelem, pokud se ukáže, že je v roce 2014 jeho red bull mnohem méně konkurenceschopný, jak myslíte, že se mu v nové sezóně bude dařit?
Jacques Villeneuve: "Nevíme, jak je konkurenceschopný, prostě nedokážou jezdit. Takže je to horší, než být nekonkurenceschopný. Opravdu to potřebují vyřešit, protože jinak nedokončí ani kvalifikaci, například. Takže musí na tom autě pracovat, a jakmile začnou jezdit, uvidíme, jak konkurenceschopní jsou nebo nejsou."

A co Ferrari? Může Kimi Räikkönen získat víc bodů než Fernando Alonso?
JV: "Je to možné, protože loni Alonso už nebyl zlatý hoch Ferrari, ta energie už tam nebyla. Všichni spolu bojovali interně, a proto tam dali Kimiho. Ale vzpomeňme si, že před pár lety to skončilo v slzách také s Kimim, takže kdo ví, jak to dopadne. Je velmi těžké být součástí toho týmu. Je velmi politický, je tam hodně požadavků, a když to nejde dobře, velmi těžko se s nimi vychází. Ale s novými pravidly jezdci v podstatě nemusí jezdit celou dobu na hraně, nebude to moc náročné fyzicky, a to by mohlo vyhovovat Kimimu."

Myslíte si, že jezdci budou muset radikálně upravit své jezdecké styly, aby se přizpůsobili novým pohonným jednotkám a omezení spotřeby paliva?
JV: "Asi budou muset přizpůsobit svůj styl, ale problém s omezením spotřeby paliva je, že šetřit palivo nebude jezdec, bude se o to starat software, a v jistou chvíli na rovince motor začne ubírat a dávat menší výkon. Takže jezdec s tím moc neudělá."

Hodně titulků se před sezónou věnuje dvojitým bodům udělovaným v Abú Zabí. Myslíte si, že jde o dobrý nápad?
JV: "Myslím, že je to hrozný nápad. Ukazuje to, že formule 1 už neumí nic vymyslet a zaujmout. Je to moc umělé, stejně jako jsou celá pravidla s DRS a vším. Ale aspoň je to s těmi body stejné pro všechny. Všichni před začátkem sezóny vědí, že na konci bude závod s dvojnásobnými body. Nejsem si jistý, jaký to má účel, kromě toho, aby se pořadatelé v Abú Zabí, kteří utrácejí milióny za závod, nemuseli snažit udržet zájem o svůj závod."

Co si myslíte o zvuku nových turbo motorů?
JV: "Nezní tak statně nebo agresivně. Nakonec všichni fanoušci chtějí vidět dobré závody. Dobré, vzrušující a zábavné závody."

Co vás přilákalo do světového šampionátu v rallycrossu?
JV: "Za prvé je to vzrušující a náročné. Viděl jsem pár obrázků a je to tvrdé a těžké, je to rychlé a je tu velký výkon. Stal se z toho světový šampionát se značkou FIA, je tam závod v Kanadě a mnoho dalších zajímavých věcí. Chtěl jsem se vrátit do uceleného šampionátu."

Michael Schumacher byl váš velký soupeř, když jste vyhrál titul v roce 1997, jak se vás dotkla jeho nehoda?
JV: "Byl jsem opravdu šokovaný. Větší dopady to má na jeho rodinu, která to má opravdu těžké, protože čeká a neví, co se bude dít. To je hrozná situace. Může se to stát komukoliv z nás a kdykoliv. Všichni žijeme na hraně, Michael tak určitě žil. Tak vyhrál své šampionáty. Závodil na motorkách. Potřeboval ten adrenalin, aby ho nakopnul, v podstatě pořád potřeboval překonávat sám sebe."

Další článek: Schumacherovo probouzení pokračuje, ale rodina nechce zveřejnit detaily

10:40 | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.
9:57 | Za chvíli hlavní závod F2, živě třeba na Sport 1.
15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10