Villeneuve, Klien a Soucek bojují o poslední volné závodní sedačky

Na startovním roštu zbývají dvě volné závodní sedačky a zájem o ně mají mimo jiné Christian Klien, Andy Soucek a Jacques Villeneuve. I když si Ecclestone myslí, že USF1 a Campos do Bahrajnu vůbec nedorazí.

"Šance jsou pořád dobré," řekl Klien. "Dokud budu mít reálnou šanci, budu bojovat, abych se účastnil formule 1."

Rakušanovi utekly už dvě závodní sedačky. Tvrdí, že byl vysoko na seznamech týmů Sauber a Renault, v obou případech ale nakonec neuspěl. Posledně prohrál s Petrovem, ale Rus údajně své místo jisté nemá, protože si zatím nezajistil všechny finanční prostředky, které má týmu přinést.

Andy Soucek se taktéž naděje nevzdal, přičemž pokud by byl úspěšný, zajistil by Španělsku bezprecedentní účast čtyř pilotů v sezóně šampionátu formule 1.

"V tuto chvíli nejsou žádné dveře zavřené," řekl. "Vedeme jednání a máme otevřené nové dveře. Dvě volné sedačky jsou u USF1 a Camposu, ale ostatní možnosti jsou také lákavé, a jsou ve formuli 1."

Ostatními možnostmi jsou místa nezávodních pilotů. Klien by nepovažoval další rok v roli třetího jezdce za katastrofu a Soucek má na místo zálohy podobný názor.

"Být závodním jezdcem chceme být všichni, nezávisle na týmu, protože chceme být na roštu," vysvětloval Soucek. "Ale být záložním jezdcem, což je důležitější než testovací jezdec, by mi pomohlo a měl bych čas na přípravy na rok 2010, získal bych další rok zkušeností ve formuli 1."

"Myslím, že místo třetího jezdce si zasloužím a nemusel bych za něj platit, mám o to zájem. Musí za vámi stát sponzoři a jako třetímu jezdci vám stačí přivést menšího sponzora."

Nová vlna spekulací se objevila v souvislosti s Jacquesem Villeneuvem. "Je příjemné vidět, že se o vás mluví. Je to dobré znamení, i když některé tyto spekulace jsou trochu překvapivé," řekl kanadský mistr světa z roku 1997.

Některá francouzská média ho spojují s nezávodním postem u Stefanu GP. "Některé týmy, s kterými mě tyto spekulace spojují, zatím nemají ve formuli 1 jisté místo, nebo si nejsou jisté, že nastoupí do začátku sezóny. Doufám, že do prvního závodu nastoupí, kvůli nim i kvůli sobě, ale je důležité nepředbíhat."

"Můj plán zůstává stejný od chvíle, kdy jsem se rozhodl najít si ve formuli 1 volant. I nadále se velmi snažím šéfům týmů vysvětlit, proč by bylo dobré mě posadit do jejich vozu. A upřímně, mám pocit, že to čím dál víc chápou. Není to vždy jednoduché bojovat proti pilotům, kteří přinášejí milióny, ale já se toho nebojím."

Kanaďan pokračuje v tréninku fyzické kondice, protože se domnívá, že se s některým z týmů může dohodnout na poslední chvíli. "Musím být ve formě, abych mohl kdykoliv naskočit do jakéhokoliv vozu. Proto tvrdě pracuji s Erwinem (Göllnerem). Jsem připravený, kdyby mě teď potřebovali na testy, a připravený budu i ve chvíli, kdy už začne sezóna."

"Jsem přesvědčený že mnoho týmů změní názor na rozhodnutí, která učinily. Platící piloti bez zkušeností, to je hezké, ale bez elektroniky a tankování se výchozí situace hodně mění."

Další článek: Výkonnost Sauberu C29 naplnila týmová očekávání

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00