Jacques Villeneuve vyčkává, zda se na startovní rošt dostane s týmem Stefan GP. Pokud by se tak nestalo, bude připravený nastoupit jako náhrada za jiného pilota v průběhu sezóny.
Podle něj si totiž týmy začnou uvědomovat, že platící nováček není ve formuli 1 tím nejlepším řešením. Navíc někteří nováčci by nakonec nemuseli slíbené prostředky vůbec dodat.
"V průběhu roku 2009 vypadlo několik pilotů, další vypadnou v průběhu roku 2010," uvedl Villeneuve pro AutoHebdo. "Je to nevyhnutelné, takže jsem v záloze. Na loňských Grand Prix, které jsem navštívil, a během jednání v zimě mi vyprávěli o všech těch mladých pilotech, kteří přijdou, kteří jsou v úzkém kontaktu s tím a tím týmem a kteří nakonec podepsali smlouvy díky miliónům, které přinesli."
"OK, já čekám. Teď nastala chvíle, kdy budou týmy potřebovat ty slíbené peníze a také určité výsledky. Pak si týmy rozmyslí, jestli chtějí takto pokračovat, nebo si vzít zkušeného pilota, který je schopný vyvíjet vůz a dojíždět do cíle."
Mistr světa z roku 1997 však odmítá, že by někdy za své místo platil. S tím jeho potenciální zaměstnavatel nemůže počítat.
"Nechci slibovat nic, co nemůžu splnit," řekl. "Nemám otce průmyslníka miliardáře nebo člena ekonomické skupiny, která by byla schopná mě podporovat. Vzhledem ke své kariéře za volant platit nemusím. Krátce jsem jednal s USF1, Camposem a dalšími, ale vždy šlo o účast na financování týmu. Tohle není mojí role."
Proto představuje v tuto chvíli největší příležitost srbská stáj Stefan GP, která má o Villeneuva zájem a nechce po něm peníze. Ale nesplňuje jednu základní podmínku. "Zatím nemá vstupenku na rošt," připomněl Villeneuve. "Ale vše u tohoto týmu vypadá seriózně. Dokonce i jeho rozpočet a zaměstnanci."
"A pokud je pravda, že převzali materiály Toyoty pro rok 2010, vypadá to slibně i po technické stránce. Jednal jsem s lidmi, které jsou s tímto týmem spojení. Důležité je, aby dostali zelenou od FIA a nastoupili do první Grand Prix sezóny. Pro obě strany by to samozřejmě byla hezká příležitost."
Stefan GP má dvě možnosti, jak se dostat na startovní rošt. Buď převezme jiný tým, nebo počká, až někdo odpadne a nechá si od FIA přidělit uvolněné místo. V obou případech by šlo o USF1, který není na začátek sezóny připravený. Podle Jamese Allena z ITV by se ale proti účasti Stefanu GP v šampionátu stavělo Ferrari, dokud by Srbové zaměstnávali Mike Coughlana, jenž byl jedním z hlavních aktérů špionážní aféry McLaren - Ferrari v roce 2007.