Villeneuve by dal Strollovi zákazu startu v jednom závodě

Jacques Villeneuve se pustil do svého krajana. Lance Stroll by si podle něj za kolizi s Fernandem Alonsem zasloužil zákaz startu v závodě.
Foto: Getty Images / Jared C. Tilton
Villeneuve by dal Strollovi zákazu startu v jednom závodě | Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

„V Americe jsme viděli celkem vzrušující závod, ale ne vždy ze správných důvodů,“ napsal Jacques Villeneuve pro formule 1.nl. „Viděli jsme všechno: mistrovská díla, ale také nebezpečné akce a špatně jedoucí jezdce. Byla to směsice všeho možného, ale o tom show je.“

Villeneuve se zmínil o kolizi Alonsa a Strolla. Podle Alonsa, který bude od příštího roku Strollovým týmovým kolegou, šlo o závodní incident. Villeneuve to ale vidí jinak. Stroll nakonec za kolizi dostal penalizaci a v Mexiku odstartuje o tři pozice níže.

„Když mluvím o nebezpečné jízdě, mám na mysli Lance Strolla. Za incident s Fernandem Alonsem by měl být suspendován na jeden závod. FIA je velmi laxní jak ve formuli 1, tak v nižších kategoriích, pokud jde o pohyb jezdců na rovince, přestože je to ta nejnebezpečnější věc, kterou chcete vidět. Je to ubohé a velmi nebezpečné.“

„Pohybem na rovince ohrožujete ostatní jezdce, možná i smrtelně. Můžete tak způsobit velkou nehodu. A to proto, že se pro něco takového vědomě rozhodnete, ne proto, že byste udělali chybu. Je to tedy opravdu nepřijatelné.“

„FIA by měla jednat a udělovat více trestů za takové jednání. A to i v případě, že nedojde k nehodě. Začíná to už v nižších kategoriích. Ve formuli 4 a formuli 3 někdy vidíte kluky, kteří jezdí jako ve videohře. Ale závodění je nebezpečné a tohle nemá nic společného se závoděním – nebo dobrou obranou.“

Kanaďan si také všiml výkonů Verstappena a Hamiltona. Brit se po špatné zastávce Red Bullu dostal do vedení. Prvního letošního vítězství se však nedočkal, což pro něj podle Villeneuva muselo být velké zklamání. Villeneuve si však myslí, že v souboji chyboval také Hamiltonův tým.

„Mercedes však předtím udělal chybu, když Hamiltonovi v závěrečném stintu nasadil tvrdé pneumatiky. To nebyla správná volba. Zvláště když se Mercedes i tak chová k pneumatikám úsporně. V závěrečných fázích s lehkými vozy a na trati s velkou přilnavostí bylo lepší jet na středních pneumatikách – stejně jako Red Bull, který se rozhodl správně.“

„Další věc, kterou chci říct, je, jak moc si jezdci stěžují jeden na druhého přes rádio. Kolikrát jsme v neděli slyšeli někoho si stěžovat, že někdo překračuje traťové limity a měl by dostat trest? Stěžování začíná být otravné. Je to trochu přehnané. I když v neděli to bylo vtipné, protože Lewis si neustále stěžoval na Maxe a ten se skutečně dočkal varovné vlajky. O necelých pár kol později však Lewis dostal stejné varování. Byl tak soustředěný na to, zda Max nepřekračuje traťové limity, až si neuvědomoval, že sám dělá chyby.“

Další článek: DNA vozu se příští rok změní, říká Wolff

Témata článku: , , , , , , , ,

Aktuality

10:30 | Kubica po přechodu Orlenu k AlphaTauri nejspíše končí ve F1. Nekončí ale v motorsportu. Bude jezdit pro tým WRT v letošní sezóně WEC v kategorii LMP2. Tým potvrdil také Louise Delétraze. Třetím jezdcem ve voze 41 bude Rui Andrade. 
20:36 | Ve věku 80 let zemřel vítěz dvou grand prix Jean-Pierre Jabouille. Do historie se zapsal jako první vítěz s přeplňovaným motorem ve F1. 
19:33 | Red Bull má zítra v 15:00 prezentaci a očekává, že potvrdí spolupráci s Fordem... 
1. února | Jean Alesi se stal šéfem okruhu Paula Ricarda.. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února