Promotér GP Kanady není fanouškem závodních víkendů se sprintem, které jsou součástí některých velkých cen.
Již zítra nás v rámci Velké ceny Rakouska na Red Bull Ringu čeká další letošní sprint, který se v současné době jezdí šestkrát za sezonu.
Mezi pořadateli je sprint poměrně oblíbený, jelikož za něj od FOM (Formula One Management) získávají extra bonus, jenž by se měl pohybovat kolem částky 4 milionů dolarů (necelých 100 milionů korun).
Ne všichni pořadatelé však mají sprinty v oblibě. Příkladem je například dlouholetý šéf okruhu v kanadském Montrealu Francois Dumontier.
„Jsem příznivcem normálního formátu s volnými tréninky, kvalifikací a závodem. Je tradiční a zároveň ten správný,“ uvedl Dumontier pro deník Journal de Montreal.
„Formule 1 sice říká, že (víkendy se sprintem, pozn. red.) obsahují stejný počet pěti jízd, jako normální víkendy, ale ve skutečnosti se jezdí méně,“ poukázal zkušený promotér.
Co říkají čísla?
Pokud dáme dohromady čas, který mají jezdci k dispozici během konvenčního závodního víkendu, dostaneme se k číslu 345 minut (180 minut tréninkové jízdy, 45 kvalifikace a 120 minut závod). V případě víkendu se sprintem pak jde přibližně o 285 minut akce (60 minut trénink, 75 minut kvalifikace, 30 minut sprint, 120 minut závod).
Jaká je však praxe? Web RaceFans porovnal dosavadní ročníky GP Miami. První dva se jeli podle pravidel klasického závodního víkendu, ten poslední pak obsahoval sprint.
Výsledek? Během klasických víkendů jezdci absolvovali v průměru 3 337 kol za víkend, zatímco letos to se sprintem bylo pouze 2 528 kol. Podobné výsledky přitom potvrzují i porovnání u jiných okruhů.
Na druhou stranu je však nutné dodat, že v případě víkendů se sprintem roste počet kol, která jsou tzv. „soutěžní“ (tedy bez volných tréninků).
Zatímco u běžného závodního víkendu jezdci nakrouží přibližně polovinu kol v trénincích, u velkých cen se sprintem roste podíl „soutěžních“ kol i k hranici 80 procent.