Vicemistr F2 Ilott pojede Le Mans, usedne do Ferrari | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

Vicemistr F2 Ilott pojede Le Mans, usedne do Ferrari

Dvaadvacetiletý rodák z Cambridge se chystá na debut ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Druhý muž konečného pořadí loňské sezony formule 2 Callum Ilott pojede ve třídě LMGTE – AM pro tým Iron Lynx.

Rezervní pilot stáje Alfa Romeo ve formuli 1 se bude během vytrvalostního maratonu střídat v kokpitu vozu Ferrari 488 GTE Evo se dvěma Italy Matteem Cressonim a Rinem Mastronardim, kteří absolvují kompletní sezonu Evropské Le Mans Series.

Ilott si poprvé zazávodí na okruhu La Sarthe necelý měsíc po své premiéře v největším světovém závodě vozů GT3 24 hodin ve Spa. Ten je naplánován na 31. července a 1. srpna.

Mimo svých povinností u Alfy Romeo letos Ilott závodí právě s vozem Ferrari týmu Iron Lynx v seriálu GT World Challenge.

„Být vybrán týmem Iron Lynx a značkou Ferrari pro 24 hodin Le Mans je pro mě opravdová čest a příležitost, kterou jsem nemohl odmítnout,“ řekl Brit v rozhovoru pro sportscar365.com.

„Úspěchy britských pilotů v Le Mans mají velkou tradici a já se budu snažit, abych se do tamní historie zapsal vlastním dílem.“

Není náhoda, že Ilott, který rovněž zastává pozici testovacího pilota Ferrari pro formuli 1, pojede své první Le Mans za stáj Iron Lynx.

Závodní tým z italské Ceseny, za kterou stojí závodníci Claudio Schiavoni, Sergio Pianezzola, Andrea Piccini a jezdkyně a podnikatelka Deborah Mayer, s Ferrari úzce spolupracuje a na příklad v GT World Challenge zajišťuje tovární program slavné značky.

Fanoušci poté Iron Lynx dobře znají z Evropské Le Mans Series a především z FIA WEC, kde startuje v celé sezoně se dvěma vozy v LMGTE – AM. Jednu ze dvou posádek v mistrovství světa tvoří tak zvané „železné dámy“ (Iron Dames), tedy čistě ženská posádka, ve které se už letos představily Rahel Frey, Manuela Gostner, Katherine Legge, Michelle Gatting a Sarah Bovy.

Iron Lynx od svého vzniku v roce 2017 neustále rozšiřuje aktivity na poli motorsportu. Podle mnoha zdrojů nyní dochází k fúzi mezi Iron Lynx a elitním formulovým týmem Prema s cílem vytvořit jeden italský „supertým“ pod vlastnictvím švýcarské společnosti DC Racing Solutions. Za tou stojí výše zmíněná Deborah Mayer.

Doporučujeme

Články odjinud