Více mechanického přítlaku a nevracet tankování, říká Senna

Změny pravidel od roku 2017 budou nejspíše menší, než se původně plánovalo. Podle Bruna Senny to ale není tak špatná zpráva. Nevadí mu změna jako taková, ale spíše velká aerodynamická přilnavost.
Více mechanického přítlaku a nevracet tankování, říká Senna

„Nikdy by neměli dávat vozům více aerodynamické přilnavosti, protože to je důvod, proč je závodění ve formuli 1 nyní tak špatné,“ řekl Senna pro Motorsport.com.

Bruno Senna (*1983): synovec Ayrtona Senny, v F1 závodil vletech 2010 až 2012 za HRT, Renault a Williams. Nyní závodí převážně ve formuli E. 

„Jediný způsob, který pak umožňuje dobré závodění, je pomoci umělých prostředků, jako je DRS. Můžete vidět jiné série, které nic z toho nemají, a přesto se tam stále předjíždí.“

„Klíčem k úspěchu je výměna aerodynamického přítlaku na mechanický přítlak.“

V posledních dnech se opět objevily diskuse o možném návratu tankování, i když je nepravděpodobné, že k tomu nakonec dojde. Podle Senny by to byl špatný nápad.

„Závodění to prostě dělá horším,“ pokračuje Brazilec. „Máte lehčí auto, což znamená méně managementu pneumatik, takže závodění se stává agresivnější – ale špatným způsobem. Když se tankovalo, tak to byla doba, kdy bylo nejméně předjíždění.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (5) Další článek: Chcete vlastnit vůz formule 1? Marussie jdou do dražby