Víc peněz bude chtít z formule 1 také FIA

Víc peněz bude chtít z formule 1 také FIA

Prezident FIA Jean Todt dal jasně najevo, že bude chtít pro federaci získat v rámci nové Concordské dohody dodatečné finanční prostředky.

V roce 2001 přenechala FIA obchodní práva na formuli 1 společnosti Bernieho Ecclestona na 100 let výměnou za 360 miliónů dolarů. Udělala to, protože Evropská unie požadovala, aby byly obchodní a regulační stránka tohoto sportu oddělené.

Prezident FIA Jean Todt považuje tuto dohodu za odpovídající své době, ale dodává, že se poměry změnily, proto bude chtít získat víc peněz. A to prostřednictvím nové Concordské dohody, která řídí obchodní stránku formule 1.

"Mojí zodpovědností je teď ji maximálně využít (stoletou smlouvu) a zajistit co nejlepší budoucnost pro formuli 1," uvedl v rozhovoru pro Financial Times. "Víte, že je tu obchodní dohoda, zvaná Concordská dohoda, která má mnohem kratší trvání, a ta současná vyprší na konci roku 2012. Takže spolu s držitelem obchodních práv a týmy budeme muset probrat novou Concordskou dohodu."

"Zajistím, aby si všichni uvědomili, že od chvíle, kdy byla (stoletá) smlouva podepsána, se časy změnily, technologie také. Před patnácti lety tu nebyla všechna ta sofistikovaná elektronika, kterou si užíváte při sledování televize. A to všechno něco stojí. Určitě to musíme vzít v potaz, protože já musím zajistit, že financování FIA bude korektní. Naše náklady jsou vyšší než před deseti lety. Evoluce má svoji cenu."

"Pro mě jsou nejdůležitější zájmy FIA. Jejich ochrana je v nejlepším zájmu všech. Protože šampionát formule 1 nemůže existovat bez silné účasti FIA. A to je pro CVC (majitel obchodních práv) a týmy nejlepší záruka."

Vyjednávat s Berniem Ecclestonem ale nemusí být snadné už proto, že šéf formule 1 nedávno označil FIA za vtip. Federaci ostře kritizoval kvůli novým pravidlům a především čtyřválcovým motorům, které mají přijít do formule 1 v roce 2013.

"Výrobci je odsouhlasili na Světové radě a Bernie je součástí rady," reagoval Todt. "Jsou tu emoce, ale důležité je reakce nepřehánět. Pokud není nutná pro dosažení konečného výsledku, považuji konfrontaci za ztrátu času. Raději dosahuji výsledků prostřednictvím harmonie než konfrontace."

Ecclestone při své kritice také zapomněl připomenout, že například v roce 1983 závodili pod jeho vedením Nelson Piquet a Riccardo Patrese ve voze Brabham BT52, který byl poháněný přeplňovaným čtyřválcovým motorem BMW o objemu 1,5 litru.

"Snažím se je přesvědčit, že nemůžeme být slepí vůči evoluci společnosti. Ale je pravda, že to stojí peníze," dodal Todt.

Francouzský prezident FIA chce dosáhnout všech cílů, které pro sebe a svůj tým v čele federace vytyčil. Kdyby se mu to včas nepodařilo, připustil, že by mohl kandidovat na druhé funkční období, aby svoji práci dodělal. Předpokládá, že o formuli 1 bude dále jednat s CVC, ta podle něj obchodní práva na tento sport neprodá.

Doporučujeme

Články odjinud