Vettelovy problémy s převodovkou jsme si nevymysleli, ujišťuje Red Bull

jirka.ferrari  |  01. 12. 2011 09:00
samerak  |  30. 11. 2011 21:13

Nejlip se ktomu vyjádřil Button: "Při pohledu zvnějšku můžu hovořit o čemkoliv, co bych si býval přál, ale jako pilot se učíte přizpůsobit se situaci. Pokud vám řeknou, abyste šetřili palivo, brzdy - snažíte se přizpůsobit a jezdíte odlišně.

Mnohokrát jsme letos šetřili palivo a po pěti či šesti kolech již dokážete zajíždět stejné časy, protože se tomu přizpůsobíte a jezdíte odlišně. Za to jsme placeni."

DanArmitage  |  29. 11. 2011 08:13

diskuse je plná odborníků, kteří mají od pohledu jasno, že RB lže a závod byl konspirován ve prospěch Marka Webbera. Já v tom jasno nemám, nejsem schopen posoudit, v jakém stavu byla Vettelova technika. Nebyl bych to schopen posoudit, ani kdyby mi přímo po závodě Vettel daroval svůj vůz a k tomu kompletní data z telemetrie.

Nicméně, právě telemetrie by měla ukázat, zda měl Vettel skutečně problémy s řazením na druhý stupeň či nikoli. Pak tedy žádám všechny níže diskutující, kteří tvrdí, že šlo o smyšlené problémy, o odkaz na telemetrii Vettelova vozu a zasvěcený komentář. Ty úsudky od oka opravdu nic znamenají, jen obvyklou předsudečnost géniů, kteří v tomto roce zjistili, že Vettel neumí předjíždět, že Webber je daleko lepší závodník, ale jezdí v přelakovaném Toro Rossu, že Hamilton by ho, mít stejný vůz, roznesl v každém závodě, že Vettelovo auto vlastnwě jezdí samo a on v něm jen tak na efekt mačká tlačítka - atd. atd.

Protože sám nejsem schopen danou situaci kompetentně posoudit, rozevírá se přede mnou vějíř možností:

a) možná to bylo opravdu divadlo
b) Vettel měl skutečně problém s převodovkou, ale ne tak závažný, aby ho vyřadil ze závodu
c) Vettel podal mimořádný výkon, kdy i s částečně nefunkční převodovkou dokázal ujíždět vozům McLaren a Ferrari.

Pokud ale platí a), pak mám za to, že to RB zpytlíkoval moc brzy. Vzhledem k tomu, že Mark Vettelovi často nestačí (někdy nestačí ani Alonsovi) a Vettel musel jízdou za Markem demonstrovat zpomalení dané převodovkou, pak hrozilo, že nebude-li Mark dostatečně rychlý, dotáhne se konkurence. Možná by to tedy RB sehrál později.

vrichtt  |  28. 11. 2011 21:57

fraška na závěr v podání RBR.....tohle u mně projeli na plné čáře..ještě doufám jim FIA prokáže to ohebné přední křídlo a půjdou ke dnu..:-@

-Tony- F1  |  28. 11. 2011 21:45

Tak titul v jezdcích byl dávno jasný, v týmech už taky nebylo co řešit, takže nám zůstala poslední kategorie. Tou je "Šašek roku" mezi šéfy týmů.
Dlouho byl mým favoritem Montezemolo, ale tímto se Horner definitivně zařadil na první místo a dokonal tak letošní "Triple" Red Bullu!

Ten Newey bude asi skutečně génius! Oil-free gear box!

Tomu snad může uvěřit jen opravdu hodně dementní člověk ... :-S

FanMSC  |  29. 11. 2011 00:06

Montezemolo není vůbec šéfem týmu. Chtělo by se trochu něco naučit o Ferrari. Domenicali je šéfem týmu F1 tak jako Horner, Montezemolo je šéfem automobilky Ferrari.

-Tony- F1  |  29. 11. 2011 12:45

Moc dobře vím, kdo je "šéf" Scuderie ... Ale už jsem to tady jednou vysvětloval. Pro mně osobně je Domenicali jen nastrčenou loutkou a tým řídí Montezemolo, bez ohledu na oficiální stav ...

kimigo  |  28. 11. 2011 20:56

Nevím, zda to byla TR nebo ne. Jen přemýšlím, proč by se simulovanými problémy převodovky začali tak brzo. Takhle by riskovali, že se později Markovi něco stane a Vettla kvůli TR dojede Alonso nebo Button a Vettel tak bude mít zbytečné problémy. Kdyby to nechali až na posledních 10 kol, když by už měl Vettel výrazný náskok, tak by musel Vettel výrazněji zpomalit a vypadalo by to věrohodněji. Navíc by neriskovali a mohli by od toho upustit, když by Button ke konci Webera dojel.
Jinak osobně nerozlišuji TR, zda byla zakázána nebo povolená. Podle mě je důležité, zda jde o dobrovolnou pomoc jezdce, který už nemá o co bojovat nebo o diktát týmu v době, když ještě oba jezdci mají teoretickou možnost o něco bojovat. Ta druhá varianta mně příjde značně nesportovní.

kristofyk  |  28. 11. 2011 21:03

Já nemám nic proti TR, ale když už je jednou povolená, proč to takhle pofidérně schovávat a dělat ze sebe idioty před celým světem?

kimigo  |  28. 11. 2011 21:40

Ta tvá reakce tak nějak vůbec nereaguje na můj příspěvek. Místo diskuze se opakuješ jako přeskakující gramofón.

kristofyk  |  28. 11. 2011 21:58

Tak to asi nevíš, co jsi psal.

V  |  28. 11. 2011 21:50

asi proto, ze s tim opravdu meli problem, historie pamatuje spousta pripadu, kdy dojel jezdec s poskozenou prevodoukou, viz zminovany senna pred 20ti lety. Nechte uz tech konspiraci, skoro to vypada, ze kazdej kdo veri redbulu je pitomec,ale stato ste vy kdo jim neverite

kristofyk  |  28. 11. 2011 21:57

Mně je jenom divné, jak se mu to zázračně uzdravilo a začal jezdit nejrychlejší kola, což z pokaženou převodovkou není dost možné.

V  |  28. 11. 2011 22:03

kdyz rozdil v kolech je od zacatku zavodu do konce az 5 sekund, tak nevim co je na tom divnyho

kristofyk  |  28. 11. 2011 22:31

Nevím, tady nejde o zrychlování v důsledku paliva. Vettel prostě zajížděl nejrychlejší kola a měl plus mínus stejně paliva, jako ostatní. Pokažená převodovka byla u Hamíka, kdy mu odešla. Tady podle mě to bylo jenom divadlo. Prostě než nebyl Webber před Vettelem, tak jezdil jakoby pomalu, ale pak se vrátil do svého závodního tempa.


1 2 3 4 5 ... 12