Vettelovy problémy s převodovkou jsme si nevymysleli, ujišťuje Red Bull

Red Bull Racing odmítl, že by Mark Webber získal své brazilské vítězství díky týmové režii skryté do problémů s převodovkou Sebastiana Vettela.
Vettelovy problémy s převodovkou jsme si nevymysleli, ujišťuje Red Bull

Vettel odstartoval v Interlagosu z pole position, první místo udržel a postupně zvyšoval svůj náskok. Ale už v pátém kole přišly problémy s převodovkou, kvůli kterým nakonec ztratil vítězství, v cíli byl druhý za týmovým kolegou Webberem.

"Od pátého kola mu začalo klesat množství oleje v převodovce a původní odhady hovořily o tom, že vydrží tak do poloviny závodu," popisoval šéf týmu Christian Horner. "Monitorovali jsme to pár kol a viděli jsme, že ten pokles neustále pokračuje. Informovali jsme Sebastiana a snažili jsme se to řešit tím, že přizpůsobí svůj jezdecký styl."

"V tu dobu byl jasně ve vedení. Mark ho dohnal a Sebastian sdělil vysílačkou, že ho pustí v první zatáčce, což také udělal. To umožnilo Markovi jet svůj závod, zatímco my jsme se soustředili na zvládnutí toho problému."

"I když čelil omezení a snažil se řadit méně, byl stále velmi rychlý. Pak bylo třeba udržet si náskok před Fernandem a poté Jensonem. V jeho převodovce nemohl zůstat žádný olej, protože v posledních pěti kolech klesl mimo stupnici! Byli jsme přilepeni na obrazovkách s daty a sledovali, jestli to zvládne do konce."

Horner důrazně odmítl, že by Vettelovy problémy byly umělé s cílem skrýt týmovou režii.

"Kdo slyšel konverzaci mezi ním a jeho závodním inženýrem, nebo viděl to, co se kvůli převodovce dělo vzadu v garáži... Samozřejmě tu vždy budou lidé s různými teoriemi, ale opravdu, jak ta převodovka vydržela až do konce závodu, je mimo mé chápání. Naštěstí vydržela."

"Jestli si někdo myslí, že to bylo nějak vykonstruované, tak vám můžu s rukou na srdci zaručit, i vzhledem k vysokému krevnímu tlaku na boxové zdi, že si můžete být jistí tím, že to byl skutečný problém," dodal šéf mistrů světa.

Diskuze (170) Další článek: Obhajoba desátého místa má pro Lotus cenu 36 miliónů dolarů
8:55 | Pascal Wehrlein bude jezdit ve formuli E, takže do Toro Rosso zdá se nepůjde...
15. října | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
15. října | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10