Vettelovy problémy s převodovkou jsme si nevymysleli, ujišťuje Red Bull

Red Bull Racing odmítl, že by Mark Webber získal své brazilské vítězství díky týmové režii skryté do problémů s převodovkou Sebastiana Vettela.
Vettelovy problémy s převodovkou jsme si nevymysleli, ujišťuje Red Bull

Vettel odstartoval v Interlagosu z pole position, první místo udržel a postupně zvyšoval svůj náskok. Ale už v pátém kole přišly problémy s převodovkou, kvůli kterým nakonec ztratil vítězství, v cíli byl druhý za týmovým kolegou Webberem.

"Od pátého kola mu začalo klesat množství oleje v převodovce a původní odhady hovořily o tom, že vydrží tak do poloviny závodu," popisoval šéf týmu Christian Horner. "Monitorovali jsme to pár kol a viděli jsme, že ten pokles neustále pokračuje. Informovali jsme Sebastiana a snažili jsme se to řešit tím, že přizpůsobí svůj jezdecký styl."

"V tu dobu byl jasně ve vedení. Mark ho dohnal a Sebastian sdělil vysílačkou, že ho pustí v první zatáčce, což také udělal. To umožnilo Markovi jet svůj závod, zatímco my jsme se soustředili na zvládnutí toho problému."

"I když čelil omezení a snažil se řadit méně, byl stále velmi rychlý. Pak bylo třeba udržet si náskok před Fernandem a poté Jensonem. V jeho převodovce nemohl zůstat žádný olej, protože v posledních pěti kolech klesl mimo stupnici! Byli jsme přilepeni na obrazovkách s daty a sledovali, jestli to zvládne do konce."

Horner důrazně odmítl, že by Vettelovy problémy byly umělé s cílem skrýt týmovou režii.

"Kdo slyšel konverzaci mezi ním a jeho závodním inženýrem, nebo viděl to, co se kvůli převodovce dělo vzadu v garáži... Samozřejmě tu vždy budou lidé s různými teoriemi, ale opravdu, jak ta převodovka vydržela až do konce závodu, je mimo mé chápání. Naštěstí vydržela."

"Jestli si někdo myslí, že to bylo nějak vykonstruované, tak vám můžu s rukou na srdci zaručit, i vzhledem k vysokému krevnímu tlaku na boxové zdi, že si můžete být jistí tím, že to byl skutečný problém," dodal šéf mistrů světa.

Diskuze (170) Další článek: Obhajoba desátého místa má pro Lotus cenu 36 miliónů dolarů
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10