Vettelovi a Grosjeanovi selhaly alternátory, protože se přehřály

Renault poskytl první výsledky šetření příčin problémů, které vedly k odstoupení Sebastiana Vettela a Romaina Grosjeana v GP Evropy.
Vettelovi a Grosjeanovi selhaly alternátory, protože se přehřály

Už ve Valencii bylo Renaultu jasné, že za odstoupením obou jezdců stál alternátor. "V obou případech vedlo selhání alternátoru k přerušení dodávky elektrické energie, což způsobilo velmi rychlé zhasnutí motoru a zastavení vozu na trati," vysvětloval Rob White z Renaultu Sport F1.

"Vypadá to, že se oba alternátory přehřály. Ty díly jsme pečlivě zkontrolovali a nezdá se, že by tu byl zjevný důvod jejich selhání, takže provádíme další testy na dynamometru ve Viry, abychom replikovali ty podmínky a ověřili si svá zjištění."

Oba alternátory byly téměř nové a u týmu Lotus k takovému problému nikdy nedošlo. Red Bull měl jednou problémy s alternátorem v zimních testech, ale bylo to při zátěžových zkouškách, když hledal limity výdrže techniky.

Podle Renaultu za přehřívání určitě nemůže pomalá jízda vozů za safety carem. "Ne, máme důkazy, že alternátor v Sebastianově voze vykazoval známky přehřívání už před safety carem, ale pomalejší rychlost trochu prodloužila jeho životnost. Když Sebastian znovu nabral závodní rychlost, problém se samozřejmě znovu objevil a výsledek dobře známe. U Romaina problém nastal velmi náhle několik kol po stažení safety caru."

Jelikož je Renault výrobcem těchto alternátorů, je pro něj jejich selhání velkou starostí. "Teď pracujeme se všemi dodavateli, abychom zajistili, že zjistíme původ toho problému a že už se nebude opakovat," pokračoval White a popsal první opatření: "V Silverstonu u všech našich zákazníků použijeme jinou sérii alternátorů nebo lehce upravené verze."

"Také zvažujeme návrat ke starší verzi alternátoru z roku 2011. A konečně také pracujeme se všemi partnerskými týmy na případném zavedení určitých řešení mechaniky a chlazení nebo změn v nastavení motoru, aby zátěž nebyla tak velká. To všechno vyhodnotíme před Silverstonem a v pátečních trénincích budeme vše sledovat, abychom zjistili, jestli musíme přijmout případná další opatření."

Další článek: Ecclestone je vyšetřován v Německu i v Británii, ale před soudem se nevidí

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10