Vettelovi a Grosjeanovi selhaly alternátory, protože se přehřály

Renault poskytl první výsledky šetření příčin problémů, které vedly k odstoupení Sebastiana Vettela a Romaina Grosjeana v GP Evropy.
Vettelovi a Grosjeanovi selhaly alternátory, protože se přehřály

Už ve Valencii bylo Renaultu jasné, že za odstoupením obou jezdců stál alternátor. "V obou případech vedlo selhání alternátoru k přerušení dodávky elektrické energie, což způsobilo velmi rychlé zhasnutí motoru a zastavení vozu na trati," vysvětloval Rob White z Renaultu Sport F1.

"Vypadá to, že se oba alternátory přehřály. Ty díly jsme pečlivě zkontrolovali a nezdá se, že by tu byl zjevný důvod jejich selhání, takže provádíme další testy na dynamometru ve Viry, abychom replikovali ty podmínky a ověřili si svá zjištění."

Oba alternátory byly téměř nové a u týmu Lotus k takovému problému nikdy nedošlo. Red Bull měl jednou problémy s alternátorem v zimních testech, ale bylo to při zátěžových zkouškách, když hledal limity výdrže techniky.

Podle Renaultu za přehřívání určitě nemůže pomalá jízda vozů za safety carem. "Ne, máme důkazy, že alternátor v Sebastianově voze vykazoval známky přehřívání už před safety carem, ale pomalejší rychlost trochu prodloužila jeho životnost. Když Sebastian znovu nabral závodní rychlost, problém se samozřejmě znovu objevil a výsledek dobře známe. U Romaina problém nastal velmi náhle několik kol po stažení safety caru."

Jelikož je Renault výrobcem těchto alternátorů, je pro něj jejich selhání velkou starostí. "Teď pracujeme se všemi dodavateli, abychom zajistili, že zjistíme původ toho problému a že už se nebude opakovat," pokračoval White a popsal první opatření: "V Silverstonu u všech našich zákazníků použijeme jinou sérii alternátorů nebo lehce upravené verze."

"Také zvažujeme návrat ke starší verzi alternátoru z roku 2011. A konečně také pracujeme se všemi partnerskými týmy na případném zavedení určitých řešení mechaniky a chlazení nebo změn v nastavení motoru, aby zátěž nebyla tak velká. To všechno vyhodnotíme před Silverstonem a v pátečních trénincích budeme vše sledovat, abychom zjistili, jestli musíme přijmout případná další opatření."

Další článek: Ecclestone je vyšetřován v Německu i v Británii, ale před soudem se nevidí

14:43 | Od zítřka začíná platit nová směrnice, která zpřísňuje zátěžové testy ohebnosti zadních křídel.
14:28 | Fernando Alonso se připojil k výzvě UNICEF, aby země G7 darovaly vakcíny proti COVID-19 méně vyspělým zemím. Kromě Alonsa podepsalo výzvu přes 30 dalších ambasadorů UNICEF (například Lionel Messi, David Beckham, Sergio Ramos, Katy Perry).
13:29 | Sport 1 bude vysílat ženskou W Series, která se letos jede ve vybraných víkendech F1. Poprvé v rámci GP Štýrska.
20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00