Vettela podle Szafnauera sráží nestabilita zadní části vozu. Nové díly mohou pomoci

Sebastian Vettel zatím s Astonem nebodoval. Podle šéfa týmu má problémy s nestabilitou zadní části vozu při nájezdu do zatáček.
Foto: Getty Images / Lars Baron
Vettela podle Szafnauera sráží nestabilita zadní části vozu. Nové díly mohou pomoci | Foto: Getty Images / Lars Baron

Šéf týmu Aston Martin Otmar Szafnauer uvedl, že se Sebastian Vettel při nájezdu do zatáček potýká s nestabilitou zadní části vozu.

„Zejména tady je to trochu o nestabilitě v zadní části vozu při nájezdu do zatáčky, ale myslím, že největší problém je v její variabilitě,“ řekl Szafnauer.

Hamilton: Souboje s Vettelem patří k mým nejoblíbenějším

Hamilton: Souboje s Vettelem patří k mým nejoblíbenějším

„Když je to pořád stejné, tak se můžete dostat na limit a zůstat tam a jet o něco rychleji. Problém však nastane, když se to mění a vy nevíte, co můžete očekávat.“

„Čím více s autem jezdíte, čím víc ho cítíte nebo s ním jezdíte, tím víc dokážete takové věci předvídat. Je to jen otázka času stráveného v sedačce.

Szafnauer se domnívá, že Vettelova nedostatečná jistota v zadní části vozu pramení ze ztráty přítlaku v roce 2021. FIA právě v zadní části podlahy upravila pravidla, aby snížila přítlak vozů kvůli snížení zátěže pneumatik.

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

„Lék bude pramenit ze spousty dobré práce v aerodynamickém tunelu a z toho, že v několika příštích závodech přineseme nové části vozu, abychom získali zpět část přítlaku, který jsme ztratili v zadní části. Přesně odtud to pochází. Je tu cesta. Například už v příštím závodě přijdou nějaká vylepšení, a poté dojde i k dalším upgradům.“

Další článek: Schumacher si zvyká na živé auto Haasu. Na kvalifikaci si ale věří

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.