Oba bývalí šampióni se shodují, že nyní může Vettel jen obtížně spoléhat na případnou Webberovu pomoc. Villeneuve navíc připomíná případ jeho otce a Pironiho z roku 1982.
Mistr světa z roku 1997 a současný komentátor francouzské televize Canal plus Jacques Villeneuve považuje počínání Sebastiana Vettela ve Velké ceně Malajsie, kde nerespektoval pokyny týmu a v závěrečném stintu předjel stájového kolegu Marka Webbera, za úmyslné a stupidní. Němec se později za své předjetí Australanovi omluvil.
"Je jednoduché se po závodě omluvit. Nakonec má vítězství a body, Mark nemá nic. Bylo to Vettelovo úmyslné rozhodnutí," zhodnotil situaci Kanaďan. "Tým vám dává kontrakt a platí vás, takže máte dělat to, co chtějí oni. Je to prosté."
"Ignorovat to znamená špatně odvádět práci. Nejlepším příkladem je případ mého otce a Didiera Pironiho. Jen se podívejte, jaké problémy to způsobilo," vzpomíná na nešťastnou situaci z Velké ceny San Marina roku 1982, kde Francouz nerespektoval dohodu týmu Ferrari, že o pořadí mezi oběma rozhodne, kdo bude první v první zatáčce. Tehdy Pironi dohodu nedodržel a Gillese Villeneuva v samém závěru předjel. Rozčilený Kanaďan oznámil, že už s ním nikdy nepromluví.
O dva týdny později Villeneuve zahynul při havárii během kvalifikace v Zolderu. Pironi poté vedl šampionát, ale o pár týdnů později se vážně zranil při kvalifikaci v Hockenheimu, což ukončilo jeho kariéru v F1. Zahynul roku 1987 poblíž ostrova Isle of Wight při závodě rychlostních člunů. Skutečností, že si s Villeneuvem celou situaci nestačil vyříkat, se velmi trápil, v jeho pozůstalosti byly nalezeny stovky společných fotografií. Nedožil se narození svých dvojčat, kterým jeho přítelkyně symbolicky dala jména Didier a Gilles.
"Vettelovo chování bylo hloupé. Takto negativní energie týmu nepomůže," dodal Jacques Villeneuve. "Pokud by teď potřeboval Markovu pomoc, nemůže si být jistý, že ji dostane."
Také Jenson Button si myslí, že z dlouhodobého hlediska Vettelovi jeho manévr nepomůže. "Všichni chceme vyhrát. Red Bullu týmová režie několikrát vyšla. Teď to může způsobit problémy. I když si sednou a budou o tom diskutovat, nezmění to výsledek. Co se stalo, bude pořád v jejich hlavách, nezmizí to," řekl pro britský list Daily Mail.
Zároveň připomněl situaci z Velké ceny Turecka roku 2010, kde se právě po kolizi red bullů dostali s Lewisem Hamiltonem do čela. Tehdy McLaren sdělil Hamiltonovi, aby snížil výkon motoru, ale Button o tom nevěděl a týmového kolegu předjel. Ten ho ale následně předjel zpátky. "Bylo to fajn. Ale pokud vám tým řekne, že máte něco udělat, vy to zcela ignorujete a stojí to váš tým vítězství, je to vážné," uvedl mistr světa z roku 2009. "Týmová nařízení jsou těžká, ale nerespektovat je, to je něco jiného. Problém je, že Vettel žádná nařízení nechtěl."