Vettela by o titul mohla okrást jen katastrofa biblických rozměrů

Tlak a stres je ten tam. Tak velký je Vettelův náskok na čele. Do zářících ulic Singapuru se tudíž pojede hlavně bavit. Možná si ale bude muset dávat pozor na Jensona Buttona.
Vettela by o titul mohla okrást jen katastrofa biblických rozměrů

Zda se Vettel stane mistrem světa už o tomto víkendu, není tak důležité. Titul již má v kapse a v minulosti jsme zažili, že bylo rozhodnuto i mnohem dříve než v září. Mark Webber si již danou situaci připustil a ostatní se snaží dělat to, co umí nejlépe a pokouší se vyhrávat závody, nehledě na jejich pozici v šampionátu. Mělo by být zaděláno na skvělou podívanou, neboť Fernando Alonso a do jisté míry i piloti McLarenu udržují Vettela ve střehu.

Sebova pozice je vynikající. Dobře ví, že o titul by ho mohla připravit jen neskutečná souhra katastrofických náhod. Může si dovolit riskovat, jet naplno a nestrachovat se o mechanické poruchy či kolize. Je to pro něho jistě pohodlnější než loni, kdy ho jediná chyba mohla připravit o celkové prvenství. Městské okruhy jsou skvělé v tom, že umožňují jezdcům předvést se v jiných ohledech než klasické tratě. Okruh v Singapuru čítá 22 zatáček a pouze tři z nich se jedou na třetí a vyšší rychlostní stupeň. To znamená, že spíše než aerodynamický přítlak tu hraje roli mechanický grip. Tím pádem by tu vůz s nejvyspělejší aerodynamikou, tedy RB07 od Red Bullu, neměl mít tak výraznou výhodu. Přesto ale očekávám, že i v Singapuru bude udávat tempo.

Cestování časem

Snad nejzvláštnější věcí na Singapuru je fakt, že se závod pořádá v klasický evropský čas. Je proto zvláštní, když se procházíte uprostřed noci městem a hledáte otevřenou restauraci, neboť pro vás je teprve sedm večer. Fajn je, že si nemusíte na ráno nastavovat budík. Sluníčko vás dokáže jemně probudit i skrze zatažené rolety. Je to vskutku o hodně méně brutální probouzení než zvonění budíku. Velká cena Singapuru je velmi dlouhá, blíží se dvouhodinovému limitu. Vzpomínám si, že když jsem tam závodil, velmi mě bolely paty. Povrch trati je celkem hrbolatý a často máte problémy s tím, abyste se ve voze udrželi na místě. Můžete si odpočinout snad jen při výjezdu safety caru, kteý ovšem v Singapuru není nemožný. Všichni piloti jsou v této části sezony superfit, takže by jim závod neměl činit potíže. Zato takový Bruno Senna, který toho letos moc neodjel, může mít problémy.

Button - lídr McLarenu?

Bylo zajímavé poslouchat rozhovor Jensona Buttona pro televizi BBC před Velkou cenou Itálie. Řekl, že má pocit, že je v současnosti vedoucím pilotem McLarenu. Osobně si myslím, že on i Lewis Hamilton mají schopnosti, ač každý jiné, díky kterým se mohou stát lídrem. Jensonovy komentáře ukazují, že jeho sebevědomí je obrovské. Jeho manévr na Schumachera ve Variante Ascari rozhodně nebyl kouskem pilota, který by si nevěřil, co myslíte? Myslím, že ví, že Lewis je v kvalifikacích v absolutní rychlosti o něco lepší. Zároveň ale ví, že je sám brilantním závodníkem. To samé si mohl myslet i u Brawnu, ale teď, když je kolegou jednoho z nejlepších jezdců této generace, to i ukázal světu.

Diskuze (8) Další článek: Sutil popírá, že by navštívil Williams