Vettel znovu naladil na vítěznou vlnu, Red Bull má Pohár konstruktérů

První porážka Red Bullu v kvalifikaci nezabránila Vettelovi v získání již desátého vítězství v sezoně 2011. Druhé místo si vyjel Lewis Hamilton, třetí v cíli byl Vettelův týmový kolega Mark Webber.
Vettel znovu naladil na vítěznou vlnu, Red Bull má Pohár konstruktérů

Loňský bláznivý závod v Koreji byl do velké míry ovlivněn silným deštěm. Počasí tentokrát nebylo až takovým problémem, a tak se mohlo startovat klasickým způsobem a nikoliv za zpomalovacím vozem. Z prvního místa na roštu do závodu vstoupil Lewis Hamilton, který je letos prvním jezdcem, kterému se podařilo narušit kvalifikační hegemonii Red Bullu. Ze druhého místa odstartoval mistr světa Sebastian Vettel. Druhá řada patřila Buttonovi s Webberem, třetí Massovi a Alonsovi.

Takřka celá první polovina pole startovala na superměkké směsi pneumatik. Felipe Massa odstartoval skvěle a posunul se na třetí místo. Hamilton na startu za sebou Vettela udržel, na prvním místě se ale držel jen po několik zatáček. Vzduch byl na začátku závodu velmi vlhký a hrozila možnost dešťových srážek. Pořadí po prvním kole bylo nakonec Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button. Kolem pátého kola se na trať sneslo několik dešťových kapek, na přezutí na přechodné pneumatiky to ovšem nebylo. Pořadí na prvních místech bylo poměrně stabilní, více se promíchávaly pozice ve středu pole.

Prvními, kdo z bodovaných pozic zamířili do boxů, byli Button s Rosbergem. Už to vypadalo, že se jezdec Mercedesu před Buttona dostane, avšak při výjezdu z boxové uličky chyboval a pustil Buttona zpět před sebe. Rosberg se ovšem nenechal zahanbit a Buttona opět předjel, tentokrát už na trati. Button poté využil DRS a na nejdelší rovince se kolem Rosberga snadno prohnal.

V sedmnáctém kole musel na trať safety car – Petrov nezvládl předjížděcí manévr na Schumachera a vjel mu na záda. Pro Schumachera to znamenalo konec závodu, zadní část jeho monopostu byla silně poškozena. Petrov mohl zajet do boxů pro nové křídlo a pokračovat v závodě – avšak pouze zdánlivě, jelikož se ukázalo, že měl poškozené zavěšení levého předního kola – i on tak musel ven z kokpitu a závodu.

Závod byl restartován v jednadvacátém kole. Na čele nedošlo k ničemu dramatickému. Maldonado obdržel penalizaci za zkrácení si cesty do boxů. Rosbergovi se poměrně bez potíží dařilo držet za sebou jezdeckou dvojici týmu Ferrari – rudé vozy měly potíže s pneumatikami, které se nezahřívaly tak rychle, jak by si u italského týmu představovali. V sedmadvacátém kole ovšem Rosberg zablokoval kola při brzdění do třetí zatáčky a jak Massa, tak i Alonso se dostali před něho. V kole číslo 32 pro technické problémy odstoupil Maldonado.

Souboj Webbera s Hamiltonem hrál do karet Vettelovi, který si tak mohl pohodlně zvětšit svůj náskok na čele. Bitva Webbera s Hamiltonem pokračovala v boxech i po návratu na trať. Webber se Hamiltona držel stále velmi těsně, avšak nedařilo se mu najít ten správný recept na předjetí svého britského soupeře. Deset kol před koncem měl Vettel na čele již více než jedenáctivteřinový náskok. Hamilton měl lepší trakci při průjezdu druhé zatáčky, a tak Webberovi nepomohlo ani použití DRS na 1100 metrů dlouhé rovince mezi druhou a třetí zatáčkou. Ve 49. kole už se Webber na okamžik dostal před Hamiltona, ten se ovšem na rovince propracoval zpět na druhou pozici.

Vettelovi již vítězství nikdo nemohl vzít, druhý dojel Lewis Hamilton, třetí Mark Webber. Zbytek bodů si rozdělili Button, Alonso, Massa, Alguersuari, Rosberg (který o sedmou pozici ve prospěch Alguersuariho přišel na poslední chvíli), Buemi a di Resta. Red Bull si dnešním výsledkem podle očekávání pojistil další zisk Poháru konstruktérů. Vettel si na poslední chvíli vítězství přisladil zajetím nejrychlejšího kola.

Výsledky Velké ceny Koreje (16. závod z 19)
P. Jezdec Tým Kola Čas/Odstup
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 55 1:30:01,9
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 55 +12.0 s
3 Mark Webber RBR-Renault 55 +12.4 s
4 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +14.6 s
5 Fernando Alonso Ferrari 55 +15.6 s
6 Felipe Massa Ferrari 55 +25.1 s
7 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 55 +49.5 s
8 Nico Rosberg Mercedes 55 +54.0 s
9 Sébastien Buemi STR-Ferrari 55 +62.7 s
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 55 +68.6 s
11 Adrian Sutil Force India-Mercedes 55 +71.2 s
12 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 55 +93.0 s
13 Bruno Senna Renault 54 +1 kolo
14 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 54 +1 kolo
15 Kamuj Kobajaši Sauber-Ferrari 54 +1 kolo
16 Sergio Pérez Sauber-Ferrari 54 +1 kolo
17 Jarno Trulli Lotus-Renault 54 +1 kolo
18 Timo Glock Virgin-Cosworth 54 +1 kolo
19 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 54 +1 kolo
20 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 54 +1 kolo
21 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 52 +3 kola
- Pastor Maldonado Williams-Cosworth 30 +25 kol
- Vitalij Petrov Renault 16 +39 kol
- Michael Schumacher Mercedes 15 +40 kol
Diskuze (680) Další článek: Nová směs se nejspíš dostane ke slovu už příští měsíc v Abú Zabí
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.
21. října | F2 a F3 sníží extra body. Za pole position budou 2 body (místo 4) a za nejrychlejší kolo 1 (místo 2).
21. října | Podle Seven News zvažuje Sydney uspořádání závodu F1. Chce nahradit Melbourne.
21. října | Dnes před 14 lety získalo Ferrari poslední titul mezi jezdci. Kimi Räikkönen porazil o 1 bod Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00