První porážka Red Bullu v kvalifikaci nezabránila Vettelovi v získání již desátého vítězství v sezoně 2011. Druhé místo si vyjel Lewis Hamilton, třetí v cíli byl Vettelův týmový kolega Mark Webber.
Loňský bláznivý závod
v Koreji byl do velké míry ovlivněn silným deštěm. Počasí tentokrát nebylo
až takovým problémem, a tak se mohlo startovat klasickým způsobem a nikoliv za
zpomalovacím vozem. Z prvního místa na roštu do závodu vstoupil Lewis
Hamilton, který je letos prvním jezdcem, kterému se podařilo narušit
kvalifikační hegemonii Red Bullu. Ze druhého místa odstartoval mistr světa
Sebastian Vettel. Druhá řada patřila Buttonovi s Webberem, třetí Massovi a
Alonsovi.
Takřka celá první polovina pole
startovala na superměkké směsi pneumatik. Felipe Massa odstartoval skvěle a
posunul se na třetí místo. Hamilton na startu za sebou Vettela udržel, na
prvním místě se ale držel jen po několik zatáček. Vzduch byl na začátku závodu
velmi vlhký a hrozila možnost dešťových srážek. Pořadí po prvním kole bylo
nakonec Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button. Kolem pátého kola se
na trať sneslo několik dešťových kapek, na přezutí na přechodné pneumatiky to
ovšem nebylo. Pořadí na prvních místech bylo poměrně stabilní, více se
promíchávaly pozice ve středu pole.
Prvními, kdo z bodovaných
pozic zamířili do boxů, byli Button s Rosbergem. Už to vypadalo, že se
jezdec Mercedesu před Buttona dostane, avšak při výjezdu z boxové uličky
chyboval a pustil Buttona zpět před sebe. Rosberg se ovšem nenechal zahanbit a
Buttona opět předjel, tentokrát už na trati. Button poté využil DRS a na
nejdelší rovince se kolem Rosberga snadno prohnal.
V sedmnáctém kole musel na
trať safety car – Petrov nezvládl předjížděcí manévr na Schumachera a vjel mu
na záda. Pro Schumachera to znamenalo konec závodu, zadní část jeho monopostu
byla silně poškozena. Petrov mohl zajet do boxů pro nové křídlo a pokračovat
v závodě – avšak pouze zdánlivě, jelikož se ukázalo, že měl poškozené
zavěšení levého předního kola – i on tak musel ven z kokpitu a závodu.
Závod byl restartován
v jednadvacátém kole. Na čele nedošlo k ničemu dramatickému.
Maldonado obdržel penalizaci za zkrácení si cesty do boxů. Rosbergovi se
poměrně bez potíží dařilo držet za sebou jezdeckou dvojici týmu Ferrari – rudé
vozy měly potíže s pneumatikami, které se nezahřívaly tak rychle, jak by
si u italského týmu představovali. V sedmadvacátém kole ovšem Rosberg
zablokoval kola při brzdění do třetí zatáčky a jak Massa, tak i Alonso se
dostali před něho. V kole číslo 32 pro technické problémy odstoupil
Maldonado.
Souboj Webbera s Hamiltonem
hrál do karet Vettelovi, který si tak mohl pohodlně zvětšit svůj náskok na
čele. Bitva Webbera s Hamiltonem pokračovala v boxech i po návratu na
trať. Webber se Hamiltona držel stále velmi těsně, avšak nedařilo se mu najít
ten správný recept na předjetí svého britského soupeře. Deset kol před koncem
měl Vettel na čele již více než jedenáctivteřinový náskok. Hamilton měl lepší
trakci při průjezdu druhé zatáčky, a tak Webberovi nepomohlo ani použití DRS na
1100 metrů dlouhé rovince mezi druhou a třetí zatáčkou. Ve 49. kole už se
Webber na okamžik dostal před Hamiltona, ten se ovšem na rovince propracoval
zpět na druhou pozici.
Vettelovi již vítězství nikdo
nemohl vzít, druhý dojel Lewis Hamilton, třetí Mark Webber. Zbytek bodů si
rozdělili Button, Alonso, Massa, Alguersuari, Rosberg (který o sedmou pozici ve prospěch Alguersuariho přišel na poslední chvíli), Buemi a di Resta. Red
Bull si dnešním výsledkem podle očekávání pojistil další zisk Poháru
konstruktérů. Vettel si na poslední chvíli vítězství přisladil zajetím
nejrychlejšího kola.
Výsledky Velké ceny Koreje (16. závod z 19) |
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/Odstup |
1 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
55 |
1:30:01,9
|
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
55 |
+12.0 s |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
55 |
+12.4 s |
4 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
55 |
+14.6 s |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
55 |
+15.6 s |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
55 |
+25.1 s |
7 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
55 |
+49.5 s |
8 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
55 |
+54.0 s |
9 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
55 |
+62.7 s |
10 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
55 |
+68.6 s |
11 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
55 |
+71.2 s |
12 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
55 |
+93.0 s |
13 |
Bruno Senna |
Renault |
54 |
+1 kolo |
14 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
54 |
+1 kolo |
15 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
54 |
+1 kolo |
16 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
54 |
+1 kolo |
17 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
54 |
+1 kolo |
18 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
54 |
+1 kolo |
19 |
Daniel Ricciardo |
HRT-Cosworth |
54 |
+1 kolo |
20 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
54 |
+1 kolo |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
52 |
+3 kola |
- |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
30 |
+25 kol |
- |
Vitalij Petrov |
Renault |
16 |
+39 kol |
- |
Michael Schumacher |
Mercedes |
15 |
+40 kol |