Vettel zkritizoval Mercedes i Pirellli, z různých důvodů

Sebastian Vettel obviňuje Mercedes ze získání nelegální výhody v testu a Pirelli vyčítá, že odložilo nasazení upravených zadních pneumatik.
Vettel zkritizoval Mercedes i Pirellli, z různých důvodů

Vettel se v Kanadě pustil do konkurenčního Mercedesu a zpochybnil, že testem nic nezískal. Myslí pravý opak.

"Všichni víme, jak důležité jsou zimní testy. Kvalita testování není stejná, protože jsou jiné podmínky. Auta jsou na začátku vývoje, takže pokud máte šanci testovat uprostřed sezóny, tři dny, je to velká pomoc," řekl.

Proto také považuje za správné, že se této záležitosti bude věnovat Mezinárodní tribunál. "Tak se to musí z formálního hlediska řešit. Jako jezdec určitě znáte pravidla na trati, co se týče vlajek a podobně. Ale neznáme celá sportovní pravidla. Bylo to velmi překvapivé, když jsme to v sobotu odpoledne zjistili (v Monaku)."

V médiích se objevily spekulace, podle kterých se informace o testu Mercedesu dostaly na veřejnost tak, že se Rosberg prořekl při rozhovoru právě s Vettelem. Mercedes ale tuto informaci kategoricky odmítl.

Kauze testu ale nepomohl sám Rosberg, když nejdříve řekl, že všechno řídilo Pirelli a Mercedes nevěděl, co testuje, proto nemohl nic získat. V Montrealu ale pak uvedl něco jiného. "Samozřejmě jsem věděl, jaké jsou jejich nápady a co testují, protože jsem to potřeboval vědět, abych jim mohl říct, co se děje." K informaci, že on i Hamilton testovali v anonymních helmách, se ale vyjádřit nechtěl.

A zatímco Red Bull upřesnil v dopise FIA, že si stěžuje na Mercedes, a ne Pirelli, Vettel se v Kanadě pustil i do dodavatele pneumatik. I když z jiného důvodu.

"Měli jsme za to, že pro tento závod budeme mít jiné (zadní) pneumatiky. A pak jsme se během týdne dozvěděli, že to tak nebude, což nechápu, protože jako jezdci jsme se snažili vysvětlit, že jde o bezpečnost."

"Jistě, je třeba souhlasu všech týmů, ale ten je obecně velmi nepravděpodobný. Je vždy těžké, aby se týmy na něčem shodly. Ale zjistili jsme, že tu s těmi pneumatikami nebudeme závodit, jen je budeme testovat v pátek."

"Z pohledu bezpečnosti jsme měli obavy, ale někteří lidé na sebe vzali zodpovědnost, že to bude v pořádku. Jaký je přesně plán, nevím. Mají tendenci plán měnit, ne každý den, ale poslední dobou často."

Další článek: Vedení Mercedesu uvítalo možnost vysvětlit test před tribunálem

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)