Vítěz dnešního závodu se nyní těší vskutku masivnímu náskoku a je jisté, že v nejbližších týdnech o vedení v šampionátu nemůže přijít. AKTUALIZOVÁNO
Po zisku pátého vítězství v sezoně je Sebastian Vettel v celkovém pořadí šampionátu na prvním místě. Druhý je Fernando Alonso, který ztrácí 46 bodů, třetí je Hamilton, jehož manko už dosáhlo na 58 bodů. Räikkönen na své dnešní vypadnutí draze zaplatil, spadl na čtvrtou pozici a na Vettela mu chybí už 63 bodů. Do konce sezony zbývá osm závodů. Tato čísla silně favorizují Vettela, ten se však omíláním bodových náskoků nechce rozhodit.
"Samozřejmě, jsou to pozitivní zprávy, ale největší radost mám z vítězství v závodě. Je to fantastická trať. Když máte skvělé auto, ani nechcete, aby závod skončil. Jak byl vůz stále lehčí, byl jsem velice spokojený s primární (tj. tvrdší směsí - pozn. redakce) směsí pneumatik. Jízda mi byla potěšením.
Nemyslel jsem na šampionát ani na body. Vím zkrátka, že čím výše dojedete, tím je to lepší. Získal jsem další báječné vzpomínky na tento fantastický okruh. To je to, na co jsem se soustředil. Co se šampionátu týče, čeká nás ještě dlouhá cesta.
Co se Kimiho týče, v této sezoně ještě může získat více než 63 bodů... Je samozřejmě škoda, co se mu stalo, ale takové věci se někdy prostě dějí. My měli poruchu v Silverstonu a prohráli tak závod. Neustále jezdíme na limitu a tlačíme vozy na hranu, a když je něco na hraně, má to někdy tendenci se rozbít," řekl Vettel.
Mark Webber si na nudu v závodě nemůže stěžovat. Trochu horší je to už se samotným umístěním, australský závodník neuhájil třetí místo na startu a v cíli byl pátý. Právě další z řady nevyvedených prvních kol Webberovi uškodilo nejvíce.
"Starty, které jsme si vyzkoušeli před a během zaváděcího kola, nebyly vůbec dobré, a tak jsme museli v rychlosti diskutovat o tom, jak spojku vylepšit. Bylo hodně těžké odhadnout, co se stane. Když pak bojujete s dalšími jezdci, mnohem více opotřebováváte pneumatiky.
Pak je potřeba se nějak vypořádat se zpřevodováním. Když máte kolem sebe čistý vzduch, je jízda na nejvyšší stupeň v pohodě. Kvůli DRS ale není snadné správně zvolit převodové poměry. V této kategorii je v současnosti čistý vzduch velmi důležitý.
Kdyby se jelo do večera, zůstal bych za Nicem celý den. V prvním sektoru byl silný a my neměli dostatečně dobrou maximálku, abychom ho mohli předjet. Museli jsme něco zkusit. Dvě zastávky s prostředním stintem na střední směsi byl risk, díky kterému jsme se chtěli dostat před Mercedes. Když jste v nouzi, je potřeba provést něco nekonvenčního.
Achillovou patou pro nás byla pozice na trati. V rychlosti nebyl problém, neměli jsme možnost ji předvést," lamentoval Webber.