Už jsme probírali, že Ferrari možná získalo výhodu, když testovalo vloni pro Pirelli širší pneumatiky. Testů se zúčastnili také Mercedes a Red Bullu, ale ti nasazovali testovací jezdce.
Rosberg odjel vloni během testů širších pneumatik jen 209 km, Hamilton dokonce jen 50 km. Vedle toho Vettel absolvoval 2 228 km, což je ekvivalent více než 7 závodních vzdáleností.
„Myslím, že to Ferrari přineslo jistou výhodu,“ řekl Toto Wolff pro Motorsport.com.
„Vettel byl díky svým zkušenostem plnohodnotným testovacím jezdcem. Pokud jste inženýrem Pirelli a máte Vettela ve svém voze, tak vám poskytuje jiný výstup než Pascal Wehrlein.“
Podle Wolffa byli závodní jezdci Mercedesu využívání méně kvůli intenzivnímu souboji o titul. „Oba uvedli, že testování vozu pro příští rok s pneumatikami pro příští rok, by bylo něco, co by jim v roce 2016 poškodilo šampionát. Je to pochopitelné.“
„Kdybych se mohl vrátit zpět, pravděpodobně bych je přinutil, aby jezdili s novými pneumatikami, ale byli jsme v jiné situaci než jezdci Ferrari.“
Hamilton dříve označil testy jako ztrátu času, protože hybridní vůz (upravený vůz z roku 2015) byl zcela odlišný od toho letošního.
Foto: Getty Images / Clive Mason