Vettel taktizoval s pneumatikami, Webber penalizován

Vettel vyjel v závěru na středních pneumatikách, na kterých také odstartuje do závodu, navíc ho postihly potíže s brzdami. Webberovi na trati došel benzín, byl penalizován a odstartuje poslední. AKTUALIZOVÁNO.
Vettel taktizoval s pneumatikami, Webber penalizován

Red Bull se v závěrečné části kvalifikace na Velkou cenu Číny v Šanghaji moc nesvezl. Sebastian Vettel z taktických důvodů vyjel jen na střední směsi a do závodu odstartuje až z devátého místa, Mark Webber musel svůj monopost kvůli problémům s tlakem paliva odstavit na okruhu Šeng už ve druhé části. Z původně čtrnáctého místa byl navíc diskvalifikován, protože mu v nádrži nezůstalo dostatečné množství paliva pro testy FIA, a do závodu odstartuje z posledního místa.

Vettel se rozhodl šetřit pneumatiky a absolvoval jen jedno pomalé kolo na střední směsi, zatímco jezdci před ním, s výjimkou Jensona Buttona, zvolili měkkou sadu. "Viděli jsme, že někteří jsou velmi rychlí, především Mercedes a Ferrari. Rozhodli se jít jiným směrem. Měkké pneumatiky nevydrží dlouho, takže střední se zdají být pro závod lepší. Máme možnost si vybrat, ale myslím, že je jasné, o co se pokoušíme. Uvidíme, jestli je to chytré, nebo ne," vysvětloval svůj záměr.

Trojnásobný mistr světa z posledních tří let přiznal, že chtěl v pomalém tempu absolvovat celé měřené kolo, aby byl nejlepší z jezdců na středních pneumatikách, ale po potížích s brzdami raději zamířil do boxů. "Měl jsem problémy s brzdovým pedálem, něco se porouchalo, takže jsem nemohl kolo dokončit. Zkontroloval jsem pneumatiky a nejsou poškozené, nebyly moc zatížené, když jsem je zablokoval," oddechl si.

Webbera postihl stejný problém jako Vettela v Abú Zabí. "Měl jsem nízký tlak paliva, takže jsem nemohl dojet do boxů, odstavil jsem vůz a kvalifikace pro mě skončila dříve, než opravdu začala," litoval Australan. Navíc si byl vědom, že v nádrži vlivem problémů možná nezůstal požadovaný vzorek paliva. "Uvidíme. Určitě budeme vyšetřovaní. To by byla dvojitá pohroma."

Podle článku 6.6.2 technických regulí musí soutěžící zajistit jeden litr vzorku paliva, který si můžou komisaři z vozu odebrat kdykoliv během dané události, v tomto případě kvalifikace. Pokud vůz nedojede do boxů vlastními silami, je požadováno také množství paliva, které by vůz spotřeboval při cestě do boxů.

V souladu s výše uvedeným pravidlem byl Webber skutečně vyloučen z kvalifikace a do závodu odstartuje z posledního místa. V oficiálním vyjádření komisařů stálo: "Tým přiznal, že do vozu nedal dostatek paliva. Jak je uvedeno ve zprávě technického delegáta, v nádrži bylo jen 150 ml paliva. To nestačilo na poskytnutí vzorku jednoho litru a k dojetí do boxů vlastní silou." Šéf týmu Christian Horner vysvětlil, že na vině byl problém s tankovacím zařízením.

Webber má sice k dispozici ušetřenou sadu pneumatik, ale pochybuje, že by mu přinesla velkou výhodu. "Myslím, že ohledně šetření pneumatik jsme všichni na stejné lodi. Měkčí pneumatiky pro tuto trať opravdu nejsou vhodné, je to úplně špatně," zhodnotil. "Je to zklamání. První část proběhla velmi dobře a auto bylo po celý víkend rychlé."

Další článek: Čínskou pole position vybojoval Hamilton

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.