Vettel: Systém zadního křídla McLarenu je pro nás nutností

Sebastian Vettel přiznal, že z hlediska konkurenceschopnosti se Red Bull nevyhne nasazení systému zadního křídla, který navyšuje maximální rychlost. Potvrdil tak slova konstruktéra Adriana Neweyho.

Neweyho tým pracuje F-potrubí od začátku sezóny a cíl je zřejmý - dokázat konkurovat McLarenu v maximální rychlosti. Výhody se projeví nejen v přímých soubojích na trati, ale také v čase na kolo.

"Je to něco, co mít musíte, nezávisle na tom, jestli patříte do středu pole, nebo máte jeden z nejlepších vozů," řekl Vettel. "Má to významný přínos, v čase na kolo to znamená celkem velkou výhodu. Asi to záleží na okruhu, ale může to znamenat až pět desetin sekundy."

Podle německého pilota nejde v žádné jiné oblasti tak rychle a relativně snadno dosáhnout takového zrychlení. "Proto jsou všichni pod tlakem, aby to okopírovali a přišli s něčím podobným, což je těžké, protože McLaren to plánoval dlouhou dobu," přiznal. "A není ani snadné s tím pracovat, aby to fungovalo."

Velké přínosy se od systému očekávají díky dlouhé rovince v Číně. Je ale zajímavé, že v prvním volném tréninku naměřili nejvyšší maximální rychlost v třetím sektoru Ferrari, Massa jel 316 km/h, Alonso byl o 1 km/h pomalejší, zatímco nejrychlejší McLaren byl čtvrtý v pořadí, Lewis Hamilton zaznamenal 309 km/h.

Vettel doufá, že Red Bull Racing nasadí svůj vlastní systém v Evropě.

Doporučujeme

Články odjinud