Vettel: Strategie byla dobrá, zdržel mě Hülkenberg

Sebastian Vettel v závěru GP Číny 2013 jen těsně prohrál souboj o stupně vítězů, spokojit se tak musel s místem čtvrtým. Marka Webbera ze závodu vyřadilo špatně upevněné kolo. AKTUALIZOVÁNO
Vettel: Strategie byla dobrá, zdržel mě Hülkenberg

Sebastian Vettel do dnešního závodu odstartoval s poněkud jinou strategií než jezdci, kteří do cíle Velké ceny Číny dojeli před ním. Ve včerejší kvalifikaci se jezdec vzdal možnosti bojovat o lepší umístění na startu a do závodu dnes nastoupil se střední směsí pneumatik, zatímco většina jezdců před ním nasadila směs měkkou. Němcův plán ale nevyšel úplně podle jeho představ. V závěru závodu sice dojel lídry závodu, nicméně nezbýval mu čas na to, aby je na nově nasazených pneumatikách předjel. Spokojit se tak trojnásobný šampion musí se čtvrtým místem.

"Zdá se, že naše strategie dnes zapracovala dobře," obhajuje své rozhodnutí Vettel. "Věděli jsme, že klíčové bude odjet na začátku čistá kola, což se nepovedlo. Já jsem byl pořád za Nicem (Hülkenbergem) a pokud nějaký vůz stíháte moc dlouho, neprospívá to vašim pneumatikám. Bylo těžké najít správný kompromis."

Na dotaz, zda bylo reálné dnešní závod vyhrát, Němec odpovídá: "Domnívám se, že nebylo. Myslím, že Fernando tady byl příliš rychlý. Pokud zhodnotíte jejich strategii, začínali s volným prostorem před sebou, končili tak rovněž. Neměl jsem šanci.  Nikoho neobviňuji, tak to prostě je, když startujete vzadu.  Musíme být féroví, Fernando byl příliš rychlý. Když se ale podíváme zpátky na tréninky, nebyl úplně mimo náš dosah. Kdybychom bývali měli na začátku víc kol s volným prostorem před sebou, mohli jsme mít šanci."

Ke konci závodu sice už o vítězství nemohla být řeč, nicméně stupně vítězů měl Vettel na dosah. Pět kol před koncem jezdec přezul na měkké pneumatiky a začal ze čtvrtého místa stíhat Hamiltona a Räikkönena jedoucí před ním. Mezera mezi nimi zpočátku sice byla téměř dvanáct sekund, nicméně nové pneumatiky udělaly své a do cíle Němec dojížděl těsně za Lewisem Hamiltonem. Být závod jen o kousínek delší, stupně vítězů by nejspíš vypadaly jinak.

"Tým mi samozřejmě řekl, že tam je velká mezera, měl jsem ale také velký náskok před autem za mnou, takže proč by ne? Když jsem poprvé vjel na dlouhou rovinku a viděl jsem Lewise ve vlásence, myslel jsem, že jsem už moc daleko. Měli jsme ale víc rychlosti v pneumatikách. Je pro mě trošku zklamáním, že jsem prohrál takhle na konci. Kdyby tam bylo ještě pár zatáček, mohl jsem něco zkusit," dodává obhájce titulu.

Vettelův týmový kolega je však po dnešním klání ještě víc zklamaný než Němec. Mark Webber totiž  odstartoval do dnešního závodu z boxů, neboť se Red Bull na poslední chvíli rozhodl vyměnit na jeho voze převodovku a změnit nastavení tak, aby pilotovi dal větší šanci probojovat se polem dopředu. K tomu ale nedošlo, protože pilot nejdříve kolidoval s Jeanem-Ericem Vergnem a poté mu mechanici ještě špatně upevnili kolo, které mu následně na trati odpadlo. Tím pro Australana Velká cena Číny 2013 definitivně skončila.

K incidentu s pilotem Toro Rosso zaujímá Webber jasné stanovisko. "Prokousával jsem se polem, když jsem najednou narazil do Jeana-Erica," řekl pilot. "Vracel jsem se zpátky s rozumným odstupem, on věděl, že tam jsem. Byl hodně, hodně široký a vypadalo to, že mi v té zatáčce nechává prostor. Pak jsme se dostali do jejího vrcholu a on do mě narazil," vysvětlil nešťastný pilot. "Je to zklamání. Měl na to sice právo, ale kdyby býval jel po vnějšku, oba bychom to přežili," dodává. Po skončení Velké ceny Číny navíc stewardi dospěli k závěru, že za incident může právě Australan, takže mu udělili trest v podobě penalizace tří míst na startu do nadcházejícího závodu. Podrobnosti se dočtete zde.

"Tohle ovšem nebylo koncem světa, protože jsme stejně byli jen pár kol od chvíle, kdy bychom stejně museli zastavit kvůli pneumatikám." Následující události pilot pak už jen komentuje slovy: "Kluci mysleli, že je to kolo dobře upevněné, odpadlo ale hned v následujícím kole."

Šéf Red Bullu Christian Horner souhlasí s Vettelem v tom, že strategie byla zvolená dobře, nepočítalo se v ní ovšem se zdržením kvůli Hülkenbergovi. Kdyby měl před sebou pilot v úvodu GP volný prostor, stál by podle Hornera na podiu. Co se týče Marka Webbera, dojde u Red Bullu ještě k dalšímu vyšetřování, aby se přesně zjistilo, kde došlu k chybě. "Dokud nedostaneme vůz zpátky, není možné dojít k přesnému závěru," řekl Horner.

Další článek: Nejrychlejší kolo i zastávku měl v Číně Sebastian Vettel

16:40 | Robert Kubica bude jezdit v prvním tréninku s vozem Alfa Romeo.
27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00