Vettel si před odstoupením dával pozor na hrboly

Sebastian Vettel neprožil v Austinu dobrou neděli. Po startu závodu se s nízkou úrovní přilnavosti propadl až na sedmé místo a následně musel odstoupit po selhání zavěšení. Německý pilot Ferrari si však podle svých slov dával na hrboly Okruhu Amerik po celý víkend pozor.
Vettel si před odstoupením dával pozor na hrboly

Vettel vnímal riziko tento rok kritizovaných hrbolů na okruhu nedaleko texaského Austinu, kterým věnoval pozornost v průběhu celého závodního víkendu. Během závodu podle vlastních slov prý „neudělal nic jinak“, ani tak však své pravé zadní zavěšení neuchránil před prasknutím.

Po vzniku technické závady byl Sebastian Vettel nucen odstavit svůj monopost a odstoupit.

„V prvních několika kolech jsem bojoval s nedostatečnou úrovní přilnavosti a musel jsem před sebe pustit několik vozů. Nedařilo se mi dostat auto do správného provozního okna,“ cituje německého čtyřnásobného mistra světa web crash.net.

„Po několika kolech selhalo zavěšení po přejetí hrbolu v deváté zatáčce. V porovnání s předchozími koly a se zbytkem celého víkendu jsem ale neudělal nic jinak.“

„Celý víkend jsem na to dával velký pozor. Po celý víkend jsem dělal vše stejně, i tak ale něco nevydrželo.“

Vzniklé hrboly na Okruhu Amerik byly kontroverzním tématem číslo jedna celého závodního víkendu a někteří piloti je dokonce považovali za „naprosto neakceptovatelné.“

Novináře v Austinu také zajímalo, jestli selhání Vettelova zavěšení nemohl způsobit drobný kontakt s jiným vozem po startu závodu, na to ale Němec odpověděl: „Ne, nebyl tam žádný kontakt, ještě se ale budu muset ujistit na videu.“

„Měl jsem prostě obrovské problémy s přilnavostí a nedařilo se mi dostat pneumatiky do provozního okna. Na rovinkách jsem měl z vozu špatný pocit.“

„Trvalo několik kol, než pneumatiky začaly pracovat a poté jsem se snažil dostat do rytmu. Měl jsem stále potíže v pravotočivých zatáčkách, na které jsem si zvykl, následně ale došlo k selhání zavěšení.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: GP USA 2019: Nejrychlejší kola a strategie

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10