Vettel si pořídil smartphone teprve nedávno. Dokážu bez něj žít, říká

Sebastian Vettel poskytl rozhovor pro Bild am Sonntag. Tématem tentokrát nebyla forma Ferrari nebo týmová režie, ale spíše život mimo trať.

Formule 1 oslavila 1000. závod. Při této příležitosti se hodně bilancovalo. Vettela se zeptali, jaká část závodů byla vyhrána díky nejlepšímu jezdci a jaká díky nejlepšímu vozu.

„Většina určitě kvůli nejlepšímu jezdci,“ reagoval Vettel. „Jednoduše proto, že nejlepší jezdec v té době seděl v nejlepším autě. Jako dobrý řidič máte obvykle více příležitostí si zajistit dobrý kokpit.“

Fotogalerie: Jak šel čas se Sebastianem Vettelem

Fotogalerie: Jak šel čas se Sebastianem Vettelem

Pokud by měl Vettel vybrat jedno období, které považuje za nejlepší, nešel by až tak hluboko do minulosti. Vybral by počátek 90. let. „Inženýři si dvakrát rozmysleli, jak dostat více přítlaku do auta a vozy byly velmi rychlé.“

„Současně byli stále velmi rezervováni, pokud jde o technologii. Líbí se mi tato kombinace. Naneštěstí jsem v této době nejezdil. Kdybych mohl, rád bych se vrátil do té doby.“

Na počátku 90. let měl Vettel teprve pět, šest let. Dokáže dnes formule 1 zaujmout děti? „Myslím, že ve formuli 1 čelíme stejné výzvě jako v mnoha jiných velkých sportech. Formule 1 se vzdálila od svých kořenů. Je tu příliš mnoho show.“

Vettel dodává, že právě to se mu líbí na fotbale. V něm sice byly zavedeny nové technologie – jako třeba videorozhodčí, ale stále je to v jádru tatáž hra.

Týmy Mercedes a Ferrari odmítly spolupracovat na dokumentu Netflixu

Týmy Mercedes a Ferrari odmítly spolupracovat na dokumentu Netflixu

Na Netflixu byl nedávno uveden seriál o loňské sezóně formule 1. Mercedes a Ferrari se jako jediné týmy odmítly podílet na natáčení.

„Ano, začal jsem se na to dívat,“ říká Vettel. „Ale když jste sami v tomto cirkusu, je těžké se na to dívat ve volném čase. Pro formuli 1 je to dobré, seriál oslovuje nové lidi. Dávám však přednost klasické televizi.“

Vettel dnes jako jediný jezdec není na sociálních sítích. Nedávno tomu podlehl i Kimi Räikkönen, který má na Instagramu už 1,4 milionů sledujících.

V případě Vettela nejde o pózu, ale spíše to vychází z jeho pohledu na současný svět jako takový. K novým technologiím se staví rezervovaně. Používá je, vnímá je pozitivně, ale nechce se stát jejich otrokem. 

„Mám předplatné Netflixu. Vážně.... samozřejmě, že používám smartphone, ale nejsem na něm závislý. Mohl bych žít bez něj.“

Vettel si během víkendu dělá poznámky. Stále do svého bloku. Tablet nepoužívá. „Už jsme o tom v týmu mluvili, ale když svítí slunce, moc dobře na to nevidím. Také mám raději v ruce papír.“ 

Nové technologie jako takové neodmítá. „Samozřejmě, že to pomáhá, když si můžete přečíst e-maily v telefonu. Mohl bych to také udělat bez něj. Pak si to přečtu o den, dva později.“

A když potřebuje někdo (třeba tým) něco hned? „Pak mi může zavolat. Mobilní telefon byl původně telefon, ale dnes už to nikdo neví. Když někam zavolám, lidé jsou vždy překvapeni, že přímo volám místo psaní zprávy. Za jednu minutu telefonování můžu říct více, než v SMS, kterou napíšu za deset minut. Proto dávám přednost telefonování.“

Musíme odemknout potenciál auta. A to platí i pro mě, říká Vettel

Musíme odemknout potenciál auta. A to platí i pro mě, říká Vettel

S takovým přístupem by čtyřnásobný mistr světa ani chytrý mobilní telefon nepotřeboval. Stačil by mu nějaký starý. „Také jeden mám! Do loňského roku jsem používal Nokii 6110 z roku 1997. Existuje mnoho argumentů ve prospěch našeho digitálního světa, ale stejně mnoho proti němu. Otázkou je, zda to opravdu potřebuji. Nejsem oponentem pokroku. Epizoda se starou Nokií je u konce, ale byl jsem hrdý, že jsem ji do teď měl,“ směje se Vettel.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Raimond Spekking, CC BY-SA 4.0

Padnout musela samozřejmě i otázka na budoucnost. „Vždy budu něco řídit, dokud mi nevezmou řidičský průkaz,“ směje se Vettel. A profesionální závodění? „Záleží, co považujete za profesionální motorsport. S Ferrari mám smlouvu do konce roku 2020, takže takhle dlouho určitě. Formule E nebo cestovní auta jsou něco, co mohu v tuto chvíli vyloučit.“ 

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Diskuze (25) Další článek: Proč chyběl Bernie Ecclestone na oslavách 1000. závodu formule 1?
14:15 | FIA chystá tendr na dodavatele částí palivového systému. Je to další krok ke standardizaci některých komponent.
19. května | Program v Indianapolis zatím zastavil déšť. Je možné, že bude odložen na zítra...
18. května | V Praze až do neděle probíhá tradiční akce Legendy. Vidět můžete i vozy F1 nebo si vyzkoušet výměnu pneumatik. odkaz
18. května | Fast Friday: Alonso 24. a 77 kol. Nejrychlejší Conor Daly

GP Monaka 2019

Čtvrtek 23. května 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. května 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. května 2019
Závod 15.10