Vettel šetřil na konci závodu auto, jet na maximum nesměl

Sebastian Vettel zvítězil v Singapuru s malým náskokem před Jensonem Buttonem, ale říká, že časovou rezervu před svými soupeři rozpouštěl víceméně plánovitě.
Vettel šetřil na konci závodu auto, jet na maximum nesměl

Vettel si dokázal během nočního závodu vybudovat až půlminutový náskok, připravil ho o něj ale safety car. Poté se znovu svým soupeřům vzdálil na více než deset sekund, ale do cíle dorazil jen 1,7 sekundy před Buttonem.

"Svým způsobem jsme to měli pod kontrolou. Když se potýkáte s provozem na trati, narazíte na něj jako první," řekl k vozům, které v závěru závodu předjížděl o kolo. "Musel jsem zpomalit, dát si načas. Záleží na tom, kde ten provoz dostihnete a kolik času ztratíte. A pak stejnému problému čelil Jenson, jakmile jsem ho překonal já."

"Poslední kolo jsem začal s pětisekundovým náskokem, což byl myslím víceméně stejný náskok jako předtím (před předjížděním jezdců o kolo), takže jsme prostoru měli dost. Na výjezdu z poslední zatáčky jsem v posledním kole zpomalil asi trochu brzy, ale 1,7 sekundy bylo pořád dost."

"Myslím, že jsme to měli celkem pod kontrolou, ke konci závodu jsme omezili motor a celé auto, bylo to celkem v pohodě. Samozřejmě těžko říct, co by se stalo, kdyby Jenson... Zdálo se, že jede naplno, ale on neměl na své pozici co ztratit, takže do toho mohl dát vše. Ale vzhledem k počtu kol, který zbýval, si myslím, že jsme to měli pod kontrolou."

Vettel měl nejen omezený výkon vozu, aby šetřil techniku, ale také prozradil, že má v takových chvílích zákaz od týmu jet naplno.

"Na konci závodu jsem vždy trochu v pokušení zajet nejrychlejší kolo," uvedl. "Bylo mi řečeno: ´Neodvažuj se na to ani pomyslet.´ Jenson říkal, že bych neměl šanci, nejsem si jistý, ale jo, nejdůležitější je vyhrát závod. Nezáleží na tom, kde jste startovali nebo na jakých pozicích jste předtím byli," dodal.

Nejrychlejší kolo závodu v Singapuru zajel Button, Vettel byl druhý se ztrátou 0,234 sekundy. Třetí Webber měl své nejlepší kolo pomalejší už o 1,634 sekundy než Button.

Diskuze (82) Další článek: Lewis potřebuje větší podporu od svých manažerů, říká Anthony Hamilton
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00