Vettel se ve voze cítil bezmocně, Ricciardo stíhal mercedesy

Sebastian Vettel zažil letos další obtížný víkend, když tentokrát musel odstoupit z Velké ceny Monaka formule 1 už v pátém kole.
Vettel se ve voze cítil bezmocně, Ricciardo stíhal mercedesy

Po prvním kole sice úřadujícímu mistrovi světa patřila třetí pozice, ovšem krátce poté, co zajel zpátky do boxů safety car, začal Němec hlásit týmu problémy se svým vozem.

Vettel si stěžoval na to, že nemá žádný výkon. V boxech nabral na vedoucí jezdce ztrátu celého kola, a když se vrátil na trať, zůstal mu zařazený první převodový stupeň. Na pokyn týmu se tak vrátil do boxů a odstoupil.

„Samozřejmě je to zklamání. Po dobrém startu jsme ztratili v turbu spoustu tlaku a museli jsme odstoupit,” vysvětlil důvod odstoupení Vettel.

„V autě se cítím docela bezmocně, jelikož nevím, v čem je problém. Doufal jsem, že tým má odpověď, ale neměl.”

Výsledek Red Bullu zachránil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, který se třetím místem poprvé v kariéře probojoval v Monaku na stupně vítězů. „

Nejedete na pilu po celý závod, jelikož po zastávce v boxech zbývá do cíle ještě hodně,” řekl Australan. „15 až 20 kol před koncem jsem věděl, že pneumatiky vydrží, tak jsem začal zajíždět rychlá kola, věděl jsem, že ho (Hamiltona) můžu dohnat. S vědomím, že se tu těžce předjíždí, jsem jen čekal, co se stane.

Samotný start do závodu nebyl dobrý a já se propadl na páté místo, pak měl Sebastian problémy a byl pomalý na rovinkách. Následně vyjel safety car a já se jen snažil navýšit náskok na Alonsa.

Když byl náskok dostatečný, začal jsem tlačit a přibližovat se mercedesům, předjíždění je tu ale obtížné, a tak jsem se jen snažil vyvíjet tlak na Lewise.”

Další článek: GP Monaka: Rosberg si vítězství vzít nenechal, Marussia má první body

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)