Vettel se s výsledkem již smířil, tým udělal pro vítězství maximum

Rakouská stáj bude chtít na dnešní závod co nejrychleji zapomenout poté, co Sebastiana Vettela připravily o téměř jisté vítězství technické problémy. Mark Webber skončil čtvrtý. AKTUALIZOVÁNO
Vettel se s výsledkem již smířil, tým udělal pro vítězství maximum

Velká cena Evropy se pro Sebastiana Vettela dlouhou dobu vyvíjela přesně dle jeho představ. Skvěle odstartoval a po deseti odjetých kolech měl na čele závodu již více než desetivteřinový náskok. Své vedoucí místo si pohlídal i po prvních zastávkách v boxech a následném výjezdu zpomalovacího vozu. Pak ale jako blesk z čistého nebe postihly monopost úřadujícího šampióna technické problémy a on tak musel ve čtyřiatřicátém kole ze závodu odstoupit z první pozice.

Co zapříčinilo Němcovo odstoupení, u Red Bullu stále ještě nevědí. Takto popsal onen osudný moment sám Vettel: "Motor se vypnul a už tu nebylo nic dalšího, co jsme s tím mohli dělat - ani teď ještě nevíme, v čem byl problém - možná to bylo to samé, co se stalo Markovi v pátek. Výjezd safety caru pro nás samozřejmě nebyl ideální a možná má to odstoupení nějakou souvislost s tím výjezdem safety caru, takže je to škoda."

Sebastian Vettel byl po závodě pochopitelně velmi rozzlobený a zklamaný, na druhé straně ale zachoval sportovního ducha a připustil, že takové věci se v motorsportu zkrátka stávají. Těší ho tak alespoň velmi dobrý výkon, který jeho stáj předváděla ve Valencii v průběhu celého víkendu.

"Je to na ho*no, ale to už teď nezměníte," řekl Vettel. "Myslím si, že až do té chvíle bylo zřejmé, že jsme byli velmi silní, s vozem jsem byl spokojený. Měli jsme výkon a dnes jsme byli velmi, velmi rychlí. Byl jsem překvapen, opravdu to vypadalo velmi dobře. Také po zajetí safety caru do boxů byl počáteční restart v pořádku, takže..."

Německý závodník se s nelichotivým výsledkem již smířil a v rozhovoru pro televizi Sky se nechal slyšet, že nebýt technického problému, mohl si s přehledem dojet pro své letošní druhé vítězství: "Je to (už) dobré. Dnes jsme toho víc udělat nemohli. Je to jen spolehlivost. Všichni pracujeme na samém limitu, stejně tak i auta. Je to samozřejmě škoda, ale myslím si, že až do té chvíle jsme udělali všechno správně. Perfektní pitstopy, perfektní start, perfektní závod, Myslím si, že všem bylo jasné, jak to mohlo dopadnout."

Čest Red Bullu tak čtvrtým místem zachraňoval Mark Webber, jenž v nedělním závodě zaznamenal posun o patnáct příček vzhledem ke své startovní pozici. K tomu mu pochopitelně pomohlo také odstoupení několika jeho soupeřů.

"Další bláznivý den. Jak jsme zjistili, je velmi obtížné odhadnout, co se stane v neděli. Vepředu nám dnes trochu ubývali konkurenti v podobě Lotusu, Lewise a také Seba. Všechno je to součástí šampionátu."

"Včerejšek pro mě nebyl skvělým dnem. Pokud bych startoval vpředu, možná bych neměl tak dobrý závod jako teď, když jsem startoval zezadu," odhadoval Australan.

Christian Horner po závodě přiblížil, co stálo za Vettelovým odstoupením. Jednalo se o problémy s alternátorem, které nebyly nepodobné těm, jež následně vyřadily také Romaina Grosjeana: "Závod byl pro Sebastiana, který udělal všechno správně, hořkým zklamáním. Vypadal, že má závod pod kontrolou až do fáze za safety carem, kdy jsme měli podezření na problém s alternátorem, který způsobil to, že odstoupil. Musíme se na ten vůz podívat, abychom té závadě plně porozuměli. Podíváme se na ni společně s Renaultem, protože to vypadá, že je podobná té, kterou měl dnes Grosjean."

Další článek: Schumacher: Třetímu místu jsem vůbec nemohl uvěřit

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)