Vettel přiznává, že v tuto chvíli nejezdí nejlépe

Sebastian Vettel si uvědomuje, že na začátku letošní sezóny formule 1 „nejezdí nejlépe“. Ferrari podle jeho slov totiž na trati reaguje „nepřirozeně“.
Vettel přiznává, že v tuto chvíli nejezdí nejlépe

Ferrari zatím nedokázalo navázat na svou výkonnost z předsezónních testů. V Bahrajnu a Ázerbájdžánu, kde bylo Ferrari silnější, naopak Vettel rychlostně nestačil na svého týmového kolegu Charlese Leclerca.

V posledních dvou závodech v Šanghaji a v Baku skončil Vettel vždy na třetím místě za piloty Mercedesu. Třetí pozice mu patří také v průběžném pořadí.

„Potřebujeme větší rychlost, to je jasné. Musíme být rychlejší. Zdá se, že je pro nás složitější dostat auto do správného okna, zatímco pro ně je to trochu jednodušší,“ řekl Vettel.

„Zvlášť na tratích, jako je Baku potřebujete mít v autě jistotu. Tu zatím nemám. Cítím, že nejezdím nejlépe, jak mohu. Jednoduše proto, že auto se nechová a nereaguje tak, jak bych chtěl. Myslím, že se chová nepřirozeně.“

Leclerc má negativní dopad na Ferrari. Seb nemá dost lásky, říká Villeneuve

Leclerc má negativní dopad na Ferrari. Seb nemá dost lásky, říká Villeneuve

Leclerc na svého týmového kolegu ztrácí pět bodů, tuto ztrátu částečně způsobila týmová režie Ferrari, když musel Leclerc přenechat svou pozici Vettelovi v Austrálii a Číně.

Leclerc pro Ferrari v Bahrajnu získal zatím jedinou letošní pole position, zatímco Vettel skončil druhý a během závodu se roztočil. Leclerca pak o vítězství připravil problém s elektronikou.

„V tuto chvíli se necítím nespokojený s vozem,“ odpověděl Leclerc na dotaz Motorsport.com, zda se, podobně jako Vettel, necítí v letošním voze nepohodlně.

Naše auto je jako Rubikova kostka, říká Vettel

Naše auto je jako Rubikova kostka, říká Vettel

„Možná potřebujeme zapracovat na našem závodu. Myslím, že v kvalifikaci se vůz chová skvěle, v závodě mám ale trochu problémy s vyvážením. To jsou ale jen drobnosti a věřím, že když na tom zapracujeme, dokážeme to vyřešit,“ dodal.

Vettel zároveň přiznal, že kvůli nespokojenosti s chováním vozu jezdí také opatrněji.

„Když to (výkonnost) tam není, váš úsudek je obvykle správný, neriskujete, jinak ztratíte kontrolu nad vozem. Zdá se mi, že během prvních závodů jsem byl citlivější než v testech. Testy byly skutečně dobré, ale už je to hodně dávno. Musíme se dívat dopředu a zlepšit způsob, jakým pracujeme, abychom byli rychlejší,“ uzavírá Vettel.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Fotogalerie: Slunce, déšť, sníh a vítězství Toyoty 8 ve Spa

15:16 | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.