Vettel přišel o část citu pro chování vozu, řekl Horner

Christian Horner vysvětluje, v čem tkví letošní problémy Sebastiana Vettela.
Vettel přišel o část citu pro chování vozu, řekl Horner

Němec, který má v 27 letech na svém kontě už čtyři tituly mistra světa, od roku 2010 dominoval formuli 1 a měl navrch také v porovnání se svým týmovým kolegou Markem Webberem.

Letos však do formule 1 přišla nová pravidla a do Red Bullu Daniel Ricciardo, který naopak celkem pravidelně Vettela nechává za sebou. V kvalifikaci je to mezi jezdci Red Bullu sice celkem vyrovnané (6:5 pro Ricciarda), v závodech má však Australan jasnou převahu 9:2.

Podle Hornera za Vettelovými problémy stojí více faktorů. „Je to kombinace několika věcí,” řekl šéf Red Bullu. „Zaprvé, když pět let bojujete o titul, tak vás to trochu vyčerpá, to ale není ten zásadní problém.

Způsob, jakým Sebastian v posledních letech dostával z vozu těch posledních několik desetin, byl unikátní. Je velmi citlivý na chování vozu, obzvlášť při brzdění. O část tohoto citu letos přišel,” dodává Horner s tím, že za to může zejména nástup elektronického brzdného systému, který Vettelovi příliš nevyhovuje.

Vettel: Formule 1 dokáže být krutá

Vettel: Formule 1 dokáže být krutá

„Ovladatelnost vozu byla opravdu špatná, Seb proto nemohl tak hospodařit s pneumatikami, jako to vždy dělal. Jako baletka tančil mezi plynovým a brzdovým pedálem.”

Při posledním závodě v Maďarsku, kde se kvalifikoval do první řady, pak podle Hornera Vettel ukázal, že znovu získává cit pro letošní vůz RB10.

„Nemůžeme rovněž zapomenout na to, kolik technických problémů Sebastian měl, spousta z nich přitom byly jen maličkosti. Měl tedy méně času na přizpůsobení svého jezdeckého stylu.

Další článek: Kolik si letos vydělají jednotliví závodníci?

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)