Vettel pokořil rekord, ale v Austrálii může přijít pro Ferrari studená sprcha

Sebastian Vettel zajel v předposlední den testů nejrychlejší čas v historii okruhu. Znamená to, že je na tom Ferrari skvěle?

Scuderia je na tom zdá se dobře, pokud jde o spolehlivost. V úterý a ve čtvrtek zajel Vettel téměř 200 kol. Jak je na tom ale z hlediska rychlosti?

Vettelův čas 1:17.162 je o dvě sekundy rychlejší než čas loňské pole position. Je ale také jen o 1,178 s rychlejší, než druhý čtvrteční čas, který zajel Kevin Magnussen. Haas má stejný motor (a nejen motor) jako Ferrari. Problém je, že Magnussen zajel svůj čas na superměkkých pneumatikách.

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Je otázkou, jaký je rozdíl mezi superměkkou a hyperměkkou, na které svůj čas zajel Vettel. Hladký povrch obvykle zmenšuje rozdíly mezi směsmi. Auto Motor und Sport se však odvolává na Pirelli, podle kterého je to asi 1 sekunda. Ferrari by tak bylo na úrovni Haasu a asi nikdo neočekává, že Haas bude bojovat o titul.

Podle Auto Motor und Sport (AMuS) byli Maurizio Arrivabene a Mattia Binotto po kvalifikačních simulacích evidentně nervózní. Binotto dokonce zašel na kus řeči do garáže Haasu. Michael Schmidt z AMus si pokládá otázku, zda se Binotto nešel zeptat, kolik paliva měl Magnussen při svém rychlém kole.

Mercedes bez hyperměkkých pneumatik

Srovnání s Mercedesem se konat nebude. Týmy si vybírají pneumatiky a Mercedes hyperměkké nechtěl.

Šéf inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin řekl, že z kvalifikačních jízd se tým nic nenaučí, v Barceloně je chladno a hyperměkká bude mít premiéru až někdy v Monaku.

Marchionne by pravidla nejraději vyhodil z okna

Marchionne by pravidla nejraději vyhodil z okna

Podle GPS analýzy Renaultu je náskok Mercedesu na Red Bull nejméně 3 desetiny. Ferrari je až třetí. 

Týmy už také provádějí závodní simulace. Ani tam to však nevypadá pro rudé moc dobře. Bottas byl o sekundu rychlejší než Verstappen a Vettel a o 1,6 sekundy rychlejší než ostatní.

Foto: Getty Images / Dan Istitene 

Další článek: McLaren a Renault nejsou našimi soupeři, říká Verstappen

18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...
10:55 | Testy F3 online: odkaz

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10