Vettel pojede na Nürburgringu poprvé ve F1 a hned chce vyhrát

Vítězství v domácím závodě by bylo mimořádné.
Je to poprvé, co přijíždíte na Nürburgring jako jezdec formule 1. Je to dobrý pocit?
Sebastian Vettel: "Ano, na Nürburgring mám mnoho dobrých vzpomínek. Již dříve jsem odjel jedno kolo na Nordschleife za volantem motokáry a odjel jsem tu hodně závodů ve formuli BMW, F3 a Světové sérii Renault."

Kdy jste tu závodil poprvé?
SV: "V roce 2003 ve formuli BMW."

A nejúspěšnější závody?
SV: "Vítězství ve formuli BMW, když to byl podpůrný závod formule 1, vítězství v evropské sérii formule 3, vítězství ve Světové sérii Renault 3,5."

Je domácí závod výhodou i v dnešní době?
SV: "Ano, řekl bych, že je to jako fotbalový zápas, když hrajete doma. Vždy ze sebe vydáte 100 %, ale v domácím závodě máte ještě větší motivaci, protože se doma cítíte dobře. Nedaleko od Nürburgringu, v Kerpenu, jsem získal hodně zkušeností v motokárách, proto mám v této oblasti mnoho přátel."

Nechají se jezdci během závodu ovlivnit diváky?
SV: "Během devadesáti minut závodu nemyslím na to, v které zemi se nacházím, protože jsem soustředěný na závodění. Ale předtím a potom je to mimořádné, protože doma je to nejlepší."

Vnímáte nadšení fanoušků a atmosféru kolem trati?
SV: "Samozřejmě. Jsem rád, že je tolik fanoušků motorsportu a tito lidé vás podporují vlajkami, trumpetami a takovými věcmi. To ovlivní vaší náladu pozitivním způsobem. Není nic lepší než kolo na cestě do boxů po vítězství před domácím publikem."

Vyhrát domácí Grand Prix je mimořádná věc. Sníte o tom někdy?
SV: "Ano, ale obvykle ve dne! Jsem vždy velmi šťastný, když vyhraji závod. Ale poslechnout si německou hymnu v Německu, když jste Němec, to je určitě něco mimořádného."

Kterou část okruhu máte nejraději?
SV: "Úsek od zatáčky Ford až po dlouhou 180 stupňovou pravotočivou zatáčku v údolí. A také zatáčku Warsteiner, včetně té levotočivé před ní."

Které zatáčky jsou nejnáročnější?
SV: "Šikana NGK, je to náročná levo-pravá zatáčka. Vybízí vás, abyste někoho vybrzdili, protože po rychlé zatáčce Hatzenbachbogen zpomalujete až na zhruba 100 km/h."

Bude mít vůz pro tento závod nějaké úpravy?
SV: "Kluci v továrně pracují tvrdě, takže nové díly máme v každém závodě!"

Snažíte se zlepšit, závodíte a máte povinnosti vůči sponzorům. Kolik hodin v týdnu pracujete?
SV: "Nejsem úředník, takže nemusím vést záznam o pracovní době a žádnou také nemám. Kromě toho si tuto práci užívám, a proto tento čas nesleduji."

Chtěl jste někdy mít běžné zaměstnání od devíti do pěti hodin?
SV: "Ne, určitě ne. Jsem jeden z těch šťastlivců, kterým se podařilo vykonávat svůj koníček jako zaměstnání."

Rozdělujete si někdy v pátek testovací a vývojové úkoly s týmovým kolegou?
SV: "Nové díly, které je třeba otestovat, si s Markem rozdělujeme. Například jeden testuje přední křídlo a druhý zavěšení. Navíc sdílíme data o pneumatikách. Markův jezdecký styl je podobný tomu mému, díky čemuž to má tým jednodušší, protože je tu jen jeden vývojový směr."

Co je snazší, zlepšovat se jako jezdec nebo vyvíjet vůz formule 1?
SV: "Je to kombinace obojího. Jezdec se zlepšuje a pokud je to nutné, přizpůsobuje svůj jezdecký styl vozu nebo pneumatikám. S vozem je to stejné, je upravován, aby byl rychlejší a vyhovoval jezdeckému stylu."

Jezdci formule 1 se neustále snaží posouvat své hranice. Nakolik jste podle vás doposud využil svůj potenciál? Stačí to na vítězství v Grand Prix Německa 2009?
SV: "Jezdec formule 1 nikdy nepřekračuje hranice. Při nejlepším se bude pohybovat přesně na limitu. Říct, že vyhrajete konkrétní závod, můžete jen když jste si jistí, že máte nejlepší techniku, což znamená ten správný vůz. Tím je mezi řádky řečeno: Počkejte si a uvidíte!"

Často se mluví o mýtech Nürburgringu. Je podle vás něco mimořádného na Nordschleife, okruhu a jeho okolí?
SV: "Nordschleife je nádherná trať, jedna z nejlepších. Jezdí se nahoru a dolů, je tam mnoho rychlých zatáček! Je zábavné tam jezdit. Pohoří Eifel je určitě něčím mimořádné, protože se může každou chvíli změnit počasí. Mýty o Nordschleife jsou tu z dobrých důvodů. Nový Nürburgring je jednou z nejlepších moderních tratí. Dokonce i řízky v místních hospodách jsou legendární!"
Další článek: Jak umí Ferrari držet tajemství o Alonsovi?

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.